قرارداد کار

قرارداد با ادمین اینستاگرام چگونه است؟

راهنمای مقاله

  • انعقاد قرارداد با مدیران صفحات اینستاگرامی یا به عبارت مرسوم، همان ادمین‌ها، به عنوان یکی از انواع قراردادهای کار یا به عبارت دقیق تر نوعی قرارداد پیمانکاری محسوب شده که به جهت سپردن سکان هدایت یک پیج اینستاگرام به یک مدیر یا ادمین ماهر و حرفه‌ای منعقد می‌گردد.

    این قرارداد کار فی مابین صاحب صفحه اینستاگرام و مدیر یا ادمین تخصصی انتخابی از سوی کارفرما یا همان صاحب صفحه تنظیم می‌شود و هدف اصلی از این قرارداد، افزایش کاربران و گسترش فعالیت پیچ اینستاگرام و رسیدگی به امورات مربوط به آن است.

    خصوصا در صفحه‌هایی که شرایط برای درآمدزایی بالا وجود دارد، یا حساب های کاربری و به عبارتی اکانت‌هایی که با هدف درآمدزایی خلق و تاسیس می‌گردند، نیاز مبرم به یک مدیر کاملا حرفه‌ای دارند که کاملا این رسانه عظیم و پر محتوا را بشناسد و بتوانند بیشترین بازدهی را داشته باشد.

    شبکه اجتماعی اینستاگرام سال‌هاست که به یکی از اصلی ترین پایگاه‌های اجتماعی مبدل گردیده است و کاربران زیادی از سرتاسر دنیا آن را دنبال می‌‌نمایند.

    به خاطر همین استقبال است که اینستاگرام به محل فعالیت‌های بی‌شمار ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و از همه مهم‌تر اقتصادی و اطلاع‌رسانی مبدل گردیده است.

    حضور اینفلوئنسرها (اشخاص تاثیر گذار) بلاگرها، سلبریتی‌ها (اشخاص معروف) و خیلی از برندهای خاص که برای نخستین بار چه در خارج و چه داخل اینستاگرام فعالیت خود را آغاز نموده‌اند و به شهرت و محبوبیت دست یافته‌اند، باعث به وجود آمدن موجی از اهمیت کاربرد این اپلیکیشن شده است.

    در سالیان قبل، صرفا افراد معروف از ادمین ها یا مدیران اکانت اینستاگرام استفاده می‌نمودند تا بتوانند با وقت کمی که در اختیار دارند، ارتباط بهتر و موثرتری با طرفداران خود برقرار نمایند،

    هم اکنون اغلب صفحات شخصیت‌ها و پیج‌های معروف و نام دار نیز حتی با چندین مدیر پیج مشغول به فعالیت می‌باشند. در ادامه شما را با این نمونه قراردها آشنا می‌نماییم.

    قرارداد ادمین اینستاگرام به چه قراردادی اطلاق می‌گردد؟

    قرارداد ادمین پیج های اینستاگرامی، قرارداد مکتوبی است که بین فردی با تجربه‌ای و ماهر در مقام ادمین یا مدیر پیج اینستاگرام و صاحب اصلی اکانت یا مالک پیج تنظیم می‌گردد.

    متن قرارداد مدیریت اکانت اینستاگرام ، شامل مطالبی می‌باشد که نحوه و چگونگی اجرا و عمل به این قرارداد را با اشاره به نکات حساس و مورد توافق طرفین شرح می‌دهد.

    در متن این نمونه قرارداد در خصوص چگونگی مراحل انجام کار، وظایف و مسئولیت‌ها، محرمانگی و عدم افشای اطلاعات اصلی پیچ، نوع فعالیت درخواستی، ساعت کاری، میزان دستمزد و موارد مهم دیگری توافقات لازم صورت می‌گیرد.

    نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام، یک سند معتبر همکاری طرفینی است. این سند قانونی، در صورت بروز هرگونه اختلاف، قابل استناد در دادگاه‌های کشور است و از حقوق طرفین قرارداد به نسبت مساوی حمایت خواهد کرد. البته به آن شرط که قرارداد به درستی و مطابق قانون تنظیم شده باشد.

    صفحه اینستاگرام

    دیدگاه قانونگذار نسبت به قراردادهای ادمین اینستاگرام در بردارنده چه مواردی است؟

    قرارداد ادمین اینستاگرام را می‌توان به اشکال مختلفی تنظیم نمود. برای تنظیم این گونه قرارداد ها باید به ماده 10 قانون مدنی استناد و در قالب یک قرارداد پیمان آن را تنظیم کرد.

    ماده 10 قانون مدنی بیان داشته: «قراردادهای خصوصی به شرط رعایت قانون و شرع، ممنوعیتی در تنظیم بین طرفین ندارند.» به عبارتی درصورتی که متن قراردادها مخالف صریح قانون یا شرع نباشد، می‌توانیم آن را تنظیم و منعقد نماییم.

    با عنایت به شرایط خاص کاری اینستاگرام و با توجه به این نکته که به کارگیری ادمین برای عناوین متعددی از جمله افزایش بازدید، رسیدگی، برنامه ریزی برای تولید محتوا یا اجرای آن انجام می‌شود، قرارداد استخدام ادمین به صورت قرارداد پیمانکاری تنظیم می‌گردد و قرارداد پیمانکاری نیز بر اساس قانون مدنی نوشته خواهد شد.

    به جز تنظیم این نوع قرارداد در قالب قرارداد پیمان، طرفین قرارداد قادر خواهند بود از قراردادهای کار موقت، قرارداد های دورکاری و قراردادکار برای کار معین نیز بهره برداری نمایند. در این شرایط لازم است که حتما قرارداد مطابق قانون کار تنظیم شود و با توجه به شرایط طرفین، بهترین قرارداد انتخاب گردد.

    نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام چه کاربردهایی دارد و آیا دغدغه های طرفین قرارداد را پوشش می دهد؟

    نمونه قرارداد ادمین پیج اینستاگرام، به دلایل متعددی تنظیم می‌گردد. نگرانی های مورد نظر صاحبان و مالکان اکانت‌های اینستاگرام باعث فعالیت مدیران گروه و ادمین‌ها در شاخه‌های متعددی شده است که به برخی از این شاخه ها در ادامه اشاره خواهد شد:

    • بررسی تعداد بازدیدها، لایک‌ها و اکانت‌های طرفداران یا مخاطبان و بررسی مسیر علاقه‌مندی آن ها
    • بررسی تناسب فالو و آنفالوهای اکانت و تصمیم سازی برای جلوگیری از نرخ ریزش پیج اینستاگرام
    • فعالیت در خصوص تولید محتوای مورد نیاز و مرتبط با سیاست فکری اکانت مورد نظر
    • تولید محتوای انیمیشنی، گرافیکی و غیره برای استوری‌ها و پست‌ها
    • رسیدگی به سفارشات مربوط به محصولات اختصاصی پیج اینستاگرام
    • ایجاد و برقراری رابطه با صاحبان کالاهای دیگر و ایجاد تبادل برای رونق و توسعه اکانت اینستاگرامی
    • گرفتن تبلیغات و هماهنگی جهت انجام سفارش‌های تبلیغاتی
    • قابلیت ارتباط موثر و محترمانه با مخاطب و پاسخگو بودن به کامنت‌ها و دایرکت‌های مردمی

    در این جا نکته دارای اهمیت و بسیار مهم این است که هر پیج اینستاگرام متناسب با نوع فعالیتی که دارد، نحوه‌ای خاص از بررسی و نظارت را می‌طلبد و مدیران گروه و ادمین‌ها می‌توانند شرح وظایف متفاوتی نسبت به هم داشته باشند.

    حتی گاهی لازم است که فرد استخدام شده برای مدیریت اینستاگرام، دارای حرفه‌ای خاص و حتی مهارت در فعالیت‌های رسانه‌ای باشد یا در تخصص‌هایی مثل موشن‌گرافی، عکاسی، گرافیک، فیلم سازی، متن‌نوشته و… دارای مهارت و تجربه بالایی باشد.

    با عنایت به مسائل مطرح شده، این سامانه حقوق برای مخاطبان خود جهت تنظیم قرارداد در کلیه مسایل مربوط به فضاهای مجازی و ادمین‌های اینستاگرامی و مشاوره در خصوص استخدام ادمین، بستری را مهیا کرده تا طرفین به راحتی بتوانند مشاوره حقوقی خود را در موضوعات مختلف کسب نمایید.

    صفحات اجتماعی

    موضوع قرارداد ادمین های اینستاگرامی شامل چه مواردی است؟

    موضوع قرارداد در این موارد، شرح وظایف و تکالیفی است که از مدیر اکانت یا ادمین اینستاگرام انتظار می‌رود. در این بخش از قرارداد، لازم است به طور کامل توضیح داده شود که این قرارداد کاری به چه دلیل میان دو طرف منعقد می‌گردد و در خصوص نحوه انجام این فعالیت توضیحات لازم ارائه می‌شود.

    مثلا مشخص می‌کنید که کار باید به صورت حضوری انجام شود یا به شکل دورکاری؟. میزان اختیارات مدیر پیج تعیین می‌گردد و برای او توضیح داده می‌شود که باید چه فعالیت‌هایی را روزانه به انجام رساند.

    در ادامه مطالب به تیترهایی از شرح وظایف ادمین اینستاگرام اشاره می‌گردد:

    • درج پست و استوری در پیج اینستاگرام
    • تولید محتوای مرتبط با موضوع پیج
    • پاسخگویی و رسیدگی به پیام‌های دایرکت و کامنت‌ها
    • انجام تبلیغات و رسیدگی به سفارش مشتریان پیج
    • پیگیری نظرات کاربران و مخاطبان پیج
    • بک‌آپ‌گیری و گزارش فعالیت‌ها و اطلاعات پیج به کارفرما
    • تلاش برای حفظ و صیانت از اسرار پیج و محرمانگی

    لازم به توضیح است که شما می‌توانید در مورد محرمانگی اطلاعات پیج، از قراردادهای عدم افشای اطلاعات نیز استفاده نمایید و در متن قرارداد ادمین اینستاگرام، به وجود پیوست محرمانگی نیز اشاره کنید.

    مدت در قرارداد ادمین اینستاگرام به چه نحوی تنظیم می گردد؟

    حتما لازم است که در متن قرارداد به این موضوع اشاره شود که ادمین یا مدیرپیج برای چه مدت و چه بازه زمانی به کار مشغول می‌گردد. اشاره دقیق به زمان شروع و پایان پروژه مورد توافق این تضمین را بوجود خواهد آورد که طرفین قرارداد تا پایان زمان قرارداد در آن کار باقی بمانند.

    درج دستمزد ادمین و هزینه های راه اندازی پیج

    از موارد بسیار مهمی که مورد توجه مدیر سایت یا ادمین است و باعث تصمیم گیری بهتر او برای پذیرش پروژه مورد نظر می‌گردد، موضوع هزینه قرارداد یا حق الزحمه آن است. کارفرما و ادمین باید متناسب با عملکرد خواسته شده، در خصوص مبلغ مورد نظرشان برای اجرای این کار توافق نمایند.

    مبلغ مورد توافق باید در متن قرارداد ذکر گردد. میزان تجربه، مهارت، بازخورد، سابقه کار و نتیجه مطلوب از مواردی است که موجب افزایش حق الزحمه ادمین می‌گردد. کارفرما می تواند دستمزد ادمین را متناسب با جذب فالوور تعیین و افزایش دهند.

    پیشنهاد می‌گردد به دلیل جوانب متعدد و بعضا پیچیده تنظیم قراردادهای مربوط به ادمین‌های اینستاگرامی، قبل از هرگونه اقدام، اطلاعات کامل و مورد نیاز را در این خصوص کسب نمایید.

    معمولا چه تعهدات بر دوش کارفرما در قراردادهای ادمین اینستاگرام گذاشته می شود؟

    • کارفرمایان می‌بایست شرایط را برای انجام فعالیت‌های مستمر ادمین فراهم نمایند.
    • کارفرمایان باید به ادمین خود اعتماد کامل را داشته باشند و به او اجازه دهند تا با انجام خلاقیت‌های جدید باز خورد مخاطب را اندازه‌گیری کند.
    • بر طبق توافق، ادمین قادر است شرط نماید که هزینه اینترنت یا تهیه لپ تاپ یا گوشی لازم برای انجام کار به عهده کارفرما باشد.
    • اگر نیاز است، کارفرما اطلاعات مربوط به مشاغل خود شامل محتوا یا عکس را برای انتشار در اختیار ادمین پیج بگذارد و مدت زمان لازم در این خصوص نیز در صورت ضرورت موضوع قید گردد.
    • کارفرما باید حقوق و حق الزحمه ادمین را در زمان تعیین شده پرداخت نماید.
    • کارفرما باید مشخص نماید که کار از راه دور صورت می‌پذیرد یا مکانی برای اجرای آن در اختیار مدیر پیج قرار داده می‌شود.
    • کارفرما می‌تواند به کار ادمین خود نظارت مستمر و پیوسته داشته باشد و اگر نیاز به تغییرات یا اصلاح دید، از ادمین بخواهد که تغییرات را اعمال نماید.

    چه تعهداتی بر دوش ادمین یا مدیر اکانت در قرارداد ادمین اینستاگرام گذاشته می‌شود؟

    • مدیر سایت باید به صورت روزانه گزارش فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد را در اختیار کارفرما قرار دهد.
    • ادمین نمی‌تواند در جهت منافع شخصی اقدام به تولید محتوا یا انجام تبلیغات کند.
    • ادمین نمی‌تواند عقاید سیاسی یا اجتماعی خود را از طریق اکانت مورد نظر به مخاطب انتقال دهد.
    • ادمین باید از افشا شدن اطلاعات خصوصی اکانت جلوگیری کند.
    • هرگونه سو استفاده از اکانت مورد نظر، از نظر قانون خطا محسوب می‌شود و با ادمین خاطی برخورد خواهد شد.

    مدیریت محتوای اینستاگرام

    بررسی نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

    نوشتن کامل مشخصات طرفین قرارداد در نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

    «این قرارداد نیز مانند هر قرارداد دیگری با ذکر مشخصات طرفین شروع می شود. پس ابتدا باید مشخص کنید که طرف مقابل شما یک شخص حقیقی است یا حقوقی؟ به عبارتی شما در حال قرارداد با یک شخص هستید یا با یک شرکت؟» این قرارداد از زمان آغاز ……………تا زمان اتمام کار ……………………… معتبر خواهد بود، مگر اینکه بعد از تاریخ پایان قرارداد، توسط هر پیشنهاد جدیدی تمدید گردد.

    این قرارداد در تاریخ …………… مابین شرکت (شخص ) ………………به شماره ملی ……………و آدرس……………… و شماره تلفن……………………………………………… به عنوان مجری کار و شرکت (شخص خاص) …………………………………………….. به شماره ملی ………………………………… و آدرس ………………………………………………… و شماره تلفن ………………………به عنوان کارفرما به مدت ……………………………. روز کاری، طبق موارد و شرایط ذیل منعقد گردید:

    اگر قرارداد را با خود شخص امضا می کنید حتما باید به مشخصات ذیل در قرارداد تان اشاره نمایید:

    1. نام و نام خانوادگی
    2. کد ملی
    3. شماره تماس فرد به همراه یک شماره دیگر جهت تماس در مواقع اضطراری
    4. آدرس دقیق
    5. آدرس ایمیل

    و در صورتی که با شرکت یا یک شخص حقوقی قرارداد می بندید باید به ۷ مورد زیر در قراردادتان حتما اشاره نمایید:

    1. اسم ثبی و قانونی شرکت
    2. شماره ثبتی شرکت
    3. شناسه ملی
    4. کد اقتصادی
    5. ذکر مشخصات نماینده قانونی شرکت
    6. آدرس دقیق
    7. شماره تماس شرکت و آدرس ایمیل
    موضوع قرارداد

    شرکت …………………………در زمینه تولید محتوا و مدیریت صفحه های کسب و کار شبکه های اجتماعی و خدمات تحقیقی، متخصصانی دارد. این شرکت طبق قرارداد پیش رو، سرویس مدیریت پیج اینستاگرام را برای پیج اینستاگرامی………………………… به آدرس ………………………………جهت مدیریت و تولید محتوا عرضه می کند. در زمان امضای این قرارداد تعداد فالوئرها و فالوئینگ‌های (دنبال کننده ها و دنبال شوندگان) این پیج به ترتیب ………. و ……..بوده است.

    شرح جزئیات وظایف و موارد دیگر در سایر مفاد قرارداد، ذکر شده است.

    شرایط کلی

    سرویس ارائه شده در این قرارداد باید تحت مفاد و شرایط شرکت (مجری) …………………………………….. باشد که در قسمت ” شرایط و ضوابط ” ارائه شده است.

    بند خدمات شرکت

    شرکت ………………………… موظف است که موارد زیر را برای کارفرما تهیه کند:

    انجام تنظیمات لازم و نگهداری پیج در شبکه اجتماعی اینستاگرام تحت نام ………………………تولید محتوا، تعامل و مدیریت مداوم این پیج تا تاریخ ………………………………نظارت بر مکالماتی که در پیج صورت می‌گیرد و پاسخ دادن به آن‌ها

    بند اطلاعات محرمانه

    قطعا شما هم مثل تمامی افراد نمی خواهید اطلاعات محرمانه کسب و کار تان به دست دیگران و یا حتی رقبا بیوفتد. پس برای اینکه از این جهت خیالتان راحت شود حتما در قرارداد تان ماده‌ای در خصوص عنوان محرمانگی قرارداد بگنجانید. نوشتن حرفه‌ای ماده محرمانگی به شما کمک خواهد کرد تا از درز اطلاعات مهم صفحه اینستاگرام خود در امان بمانید.

    اطلاعات بسیار مهمی مانند پسورد، دایرکت ها، سفارشات و ده ها مورد دیگر که برای شما حائز اهمیت هستند. البته نوشتن ماده محرمانگی در قرارداد اینستاگرام به این معنا نیست که فقط بنویسیم ادمین باید تمام اطلاعات را نزد خودش به صورت محرمانه حفظ کند و از افشای آن ها جلوگیری نماید!

    بلکه برای نوشتن حرفه ای ماده محرمانگی باید چند نکته مهم را مد نظر قرار داد که در ادامه به ۲ مورد مهم آن ها شاره می‌شود:

    1. اولین نکته برای نوشتن بند مربوط به محرمانگی در هر قراردادی این است که ابتدا باید محدوده اطلاعات محرمانه را تعیین کرد و تمامی اطلاعاتی را که به هر نحوی ادمین از آن ها مطلع می شود محرمانه تلقی نمود. مثلا بنویسیم منظور از اطلاعات محرمانه در این قرارداد شامل کلیه سفارشات، دایرکت ها و گزارش آمار دقیق صفحه، اطلاعات تماس مشتریان و… خواهد بود.
    2. در تنظیم ماده محرمانگی یا بند عدم افشا اطلاعات، حتما باید مدت زمان مشخصی را قید کنید در غیر این صورت مدت زمان محرمانگی همان مدت قرارداد است که معمولا کوتاه است. مثلا بگوییم ماده محرمانگی در این قرارداد تا یک سال بعد از پایان اعتبار قرارداد همچنان معتبر خواهد بود. مجری موظف است هرگونه اطلاعات محرمانه دریافت شده از کارفرما را کاملا محفوظنگاه داشته و مجری بدون کسب رضایت کتبی کارفرما، مجاز به در اختیار نهادن این اطلاعات به هیچ شخص یا نهادی نمی‌باشد.
    بند قوانین دولتی

    کارفرما و مجری موظف به رعایت کلیه مقررات هستند، این قرارداد مشمول قوانین کشور ایران خواهد بود.

    بند حق الزحمه هزینه قرارداد

    هزینه پرداختی توسط کارفرما برای خدمات ذکر شده، به شرکت مجری در هر ماه …………………….. ریال می باشد که به همراه صدور فاکتور قابل پرداخت است.

    کلیه هزینه هایی مانند:اقامت، مسافرت‌های خارج از کشور و غیره که توسط مجری متحمل شده است به عنوان بخشی از این وظیفه، توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

    این هزینه ها فقط در صورت تایید مشخص از سمت کارفرما و مجری قابل پرداخت است.

    به طور مشابه برای سایر خدمات مانند: تولید تصاویر، تولید ویدئو و محتویات مجاز و غیره، درصورت لزوم هزینه اضافی نیز پس از صدور فاکتور، به شرکت مجری پرداخت می‌گردد.

    اگر دامنه کاری یا مدت زمان تحویل پروژه از مقدار تعیین شده بیشتر شود، حق الزحمه نیز با توافق طرفین افزایش پیدا می‌کند.

    بند جبران خسارت

    مجری باید کارفرما را در برابر کلیه ضررها، هزینه ها یا خسارت هایی که ممکن است به دلیل هرگونه نقض شرایط قرارداد، فسخ قرارداد یا موارد پیش فرضی که از سمت مجری وارد می شود، حمایت مالی کرده و غرامت بپردازد، همچنین کارفرما موظف به پرداخت غرامت به مجری در صورت وارد کردن هرگونه خسارت، فسخ قرارداد و نقض شرایط آن است.

    بند بعدی برای قرارداد ادمین پیج اینستاگرام سالن زیبایی بند فورس ماژور یا قوه قهریه هست.

    بند فورس ماژور

    نه کارفرما و نه مجری، هیچکدام مسئولیتی در قبال هرگونه پیش فرض، تاخیر یا وقفه در اثر وقایع خارج از کنترل آن‌ها از جمله اعتصاب، سرقت، جنگ یا وقایع طبیعی ندارند.

    بند ارزیابی

    مجری و کارفرما باید پیشرفت پروژه را طبق این قرارداد در آغاز، هر ماه ارزیابی کنند و اقدامات لازم جهت اصلاح را انجام دهند.

    بند اصلاح شرایط

    هرگونه تغییر در شرایط و ضوابط ثبت شده یا اصلاح آنها در صورت داشتن منفعت در آینده و فقط با ثبت کتبی و امضای طرفین دارای ارزش و اعتبار می باشد.

    بند اسقاط حق

    عدم موفقیت هر یک از طرفین در زمان اجرای مقررات این قرارداد، به هیچ وجه در فسخ قرارداد تاثیری ندارد و طرفین جز با امضا و ثبت کتبی قادر به فسخ قرارداد در شرایط شکست یا نابسامانی ها نیستند.

    بند شرایط و ضوابط قرارداد

    هر یک از طرفین حق فسخ قرارداد در صورت دوره‌ای بودن آن (قرارداد 3ماهه نه دائمی) و بدون هیچ دلیل خاصی را دارند، فقط لازم است به صورت کتبی ثبت و امضا شود. این شرایط و ضوابط منجر به انعقاد قراردادی بین (کارفرما)…………………………… و شرکت……………………………………(مجری) گردیده است.

    امضا کارفرما:                     امضا مجری:

    اپلیکیشن اینستاگرام

    چه مدارکی برای طرح دعوا در مراجع قانونی در دفاع از قراردادهای ادمین اینستاگرامی مورد نیاز است؟

    شما باید کلیه اسناد و مدارکی که دلالت بر وجود رابطه کاری و همچنین وقوع تخلفات صورت گرفته را دارد، از جمله تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری، سند قرارداد، فیلم، عکس و شهادت شهود یا هر دلیل و مدرکی که دلالت بر ادعاهای شما و همچنین وجود رابطه کاری داشته باشد را باید به پیوست، ضمیمه پرونده نمایید و آن‌ها را به همراه لایحه دفاعیه به دادگاه ارائه دهید.

    توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی کارکنان رسیدگی کننده در مراجع کار نیز در بسیاری از پرونده ها بی تاثیر نیست.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره حقوقی در خصوص تنظیم قرارداد ادمین می‌توانید با کارشناسان و مشاورین ما در سامانه وکیل کار 24 ارتباط برقرار نمایید و از راهنمایی آن ها بهره‌مند شوید.

    طرح شکایت از کارفرما در خصوص اختلافات ناشی از قرارداد های ادمین پیج اینستاگرام چقدر زمان می‌برد؟

    می‌توان عنوان کرد که طرح دعوا در مسایل مربوط به روابط کارگر و کارفرما در قالب قرارداد کار یا قراردادهای پیمانکاری نیز کمی زمان براست و با عنایت به مراحل مختلف رسیدگی به این دعاوی از جمله مرحله هیات تشخیص، هیات حل اختلاف و مرحله تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری و همچنین برخی دعاوی که در صلاحیت دادگاه ها و دادسراهای هستند، می‌توان گفت که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت به هیچ وجه قابل پیش بینی دقیق نیست و رسیدگی به دلایل ادمین و کارفرما، احتمال زمان بر شدن آن را افزایش می‌دهد.

    آیا برای طرح شکایت در مراجع قضایی اداره کار، نیاز به استفاده از خدمات وکیل داریم؟

    به کرات اشاره کرده ایم هر موضوع حقوقی یا کیفری وهمچنین مسایل مربوط به دعاوی قانون تامین اجتماعی و قوانین کار، حتی اگر از دیدگاه برخی افراد موضوعات ساده وپیش پا افتاده ای باشد، پیچیدگی های خاص خود را از منظر یک حقوقدان داراست، که موضوع شکایت در مراجع قانون کار نیز از آن مستثنی نیست.

    طرح دعوا در مسایل مربوط به قوانین کار دارای قوانین و مقررات خاصی است که اشخاص عادی اطلاعات بسیار اندکی در مورد آن‌ها دارند. مشاوران و وکلای دادگستری افرادی هستند که در این زمینه، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می‌توانند در رسیدگی به این نوع پرونده ها، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

    از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلای دادگستری: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به مراجع قضایی، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

    اگر شما هم قصد دریافت حقوق قانونی خود را دارید و می خواهید با یک وکیل درجه یک مشاوره داشته باشید، می توانید از طریق راه ارتباطی ما در وکیل کار 24 با مشاورین و وکلای متخصص در این زمینه ارتباط برقرار نمایید.

    نحوه تنظیم دادخواست و پشتیبانی به چه صورت خواهد بود؟

    مطمئنا مطرح کردن هر شکایتی در زمینه روابط قانون کار و تنظیم قرارداد، به فراخور خود مستلزم پرداخت هزینه هایی خواهد بود. در پرونده ها مختلف دیده شده که خواهان پرونده بعد از پرداخت تمام هزینه ها، به دلیل نقص در مدارک یا عدم توجه به محتویات پرونده برای ارائه استدلال‌های قوی چه در مقام دفاع و چه در مقام مطالبه حق، دادخواستش با قرار رد مواجه و علاوه بر هدر رفت هزینه، زمان زیادی را نیز صرف فعالیتی بیهوده نموده است.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    مشاوره تضمینی با وکیل ۸۷۱۳۲۴۴۴ - ۰۲۱