قرارداد کار

قرارداد کار با پرسنل زیبایی

  • سالن‌های زیبایی به علت نوع خدماتی که ارائه می‌دارند، فرصت‌های مناسبی به جهت وسعت کسب و کار خود خواهند داشت و در اندک‌ترین زمان‌ها با رکود اقتصادی مواجه می‌شوند و دائما مشتریان خود را در طول این مسیر دارند.

    این شغل نیز همچون دیگر شغل‌ها با قرارداد شراکت کاری میان دو شخص شروع می‌شود و زمینه مطلوبی را به جهت شراکت و سودآوری مهیا می‌سازد.

    از جانبی دیگر اختلافات و منازعات فی‌مابین کارکنان و مدیران سالن‌های زیبایی به حدی با افزایش رو‌به‌رو شده است که مقدار قابل توجهی از شکایت‌ها، وزارت کار و تأمین اجتماعی را به خود مشغول نموده است.

    از این جهت توصیه می‌کنیم پیش از گام گذاردن در بطن این حرفه، از الزامات منوط بر شراکت ضمن آرایشگاه زنانه اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

    شرایط عمومی حاکم بر شراکت در آرایشگاه‌های زنانه

    پیش از آغاز شراکت می‌بایست بدین نکته واقف باشید که ورود به حرفه و فن آرایشگری یعنی راه‌اندازی یک شغل! این شغل همانند بسیاری از کسب و کارهای دیگر معطوف به رعایت برخی از الزامات عمومی و حقوقی می‌باشد.

    به منظور آغاز در ابتدا می‌بایست کلیه‌ هزینه‌ها را در نظر انگارید. امکان دارد در ابتدای مسیر و سال‌های اولیه‌ کار سود چندانی را عاید حال شما نکند و پس از گذر مدت زمانی، اندک اندک درآمدزاییتان آغاز گردد.

    نکته بسیار حائز اهمیت در بطن هر کسب و کاری دوام و ماندگاری آن است. با احساس اوضاع نابه‌سامان اقتصادی و رقابت‌های تنگاتنگ، به منظور آن‌ که شما بتوانید ریسک آغاز شراکت ضمن آرایشگاه را کم کنید، یک فهرست از پیش‌نیازهای ابتدایی و شیوه‌ی راه‌اندازی آرایشگاه تدارک ببینید.

    وسایل آرایشگاه

    الزامات حقوقی شراکت در آرایشگاه چیست؟

    شراکت در آرایشگاه به هنگامی رخ می‌دهد که شخص به تنهایی این شغل را راه‌اندازی نکند. اتفاق می‌افتد که یک فرد یا سرمایه مورد نیاز را دارد بدون تجربه و مهارت در آرایشگری یا کار و تخصص او در حیطه‌ امر آرایشگری است، ولیکن سرمایه مورد نیاز را ندارد.

    ولیکن بهتر است پیش از آغاز به شراکت در آرایشگاه، از منظر حقوقی و اصولی الزاماتی را مورد توجه خود قرار دهید تا در آتی دچار برخی از اضرار و آسیب‌های مالی نشوید. چرا که لازمه آغاز به شراکت برخورداری از آگاهی و علم حقوقی و اصولی در حوزه‌ مقررات و قوانین ‌منوط بدین معاهده است.

    پیش از آغاز به شراکت ضمن آرایشگاه زنانه چه اقداماتی را می‌بایست در پیش گرفت؟

    به منظور شراکت در آرایشگاه زنانه، می‌بایست نکات حقوقی بسیاری را مدنظر خود قرار داد. به عبارتی این ارزیابی باید همه جوانب را دربرگیرد.

    زیرا غایت شراکت در آرایشگاه، مشخصا وجهه اقتصادی را شامل می‌شود و به هنگامی که راه‌های دستیابی بدان به خوبی اتخاذ گردد، در مدت زمان کوتاهی مشتریان بسیاری را به خود جذب خواهید نمود و به تبع به سود بسیاری دست پیدا خواهید کرد.

    از حائز اهمیت‌ترین اقداماتی که می‌بایست به طور حتم انجام دهید، تدارک دیدن نمونه معاهده مشارکت در آرایشگاه می‌باشد.

    نمونه معاهده‌ مشارکت در آرایشگاه زنانه چه می‌باشد؟

    نمونه معاهده مشارکت در آرایشگاه زنانه تحت عنوان مشارکت مدنی شهرت دارد و من جمله نمونه‌های معاهده شراکت میان دو شخص می‌باشد.

    بنا بر تعریف ارائه شده ضمن قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، مشارکت مدنی عبارت است از درآمیختن سرمایه و دارایی حال آن‌ که نقد باشد یا غیرنقد است تفاوتی ندارد در این بینابین اشخاص حقیقی باشند یا حقوقی مهم تقسیم سود میان آن‌ها خواهد بود.

    به بیانی صریح‌تر و شفاف‌تر تعهدی می‌باشد که دو یا چند فرد در رابطه با یک مسئله کاری، خرید یا فروش، در زمینه‌ی تجاری و غیره با همدیگر دارند و معین‌کننده مقدار سهم هر شخص ضمن مشارکت مربوطه می‌باشد.

    به همین علت است که این معاهده به منظور مشارکت در آرایشگاه مورد بهره‌گیری واقع می‌شود.

    پرسنل متخصص و ‌واجد شرایط در آرایشگاه زنانه

    بهتر می‌باشد کار خویش را از به هنگام شروع، حرفه‌ای در پیش بگیرید و از اشخاص ماهر و متخصص برای امور آرایشگری و سایر خدمات آرایشی بهره‌مند شوید.

    به هر میزان خدمات آرایشی که به مشتریان خویش ارائه می‌دارید تخصصی و ماهرانه‌تر باشد به طور حتم در طول زمان مشتریان ثابت و بیشتری را به خود جذب خواهید نمود.

    پیش از شروع کار پرسنل توصیه می‌کنیم در ارتباط با شرایط کاری، ساعت‌های کاری و شیوه‌ اخذ حقوق و حق الزحمه با آن‌ها سخن بگویید و به هنگام لزوم قرارداد تعریف شده‌ای را میان خود و پرسنل به مرحله‌ انعقاد رسانید.

    فضای داخلی سالن زیبایی

    با پرسنل خود معاهده‌ای را انعقاد کنید

    معاهده شراکت ضمن آرایشگاه زنانه همچون دیگر قراردادهای کاری، از بطن یک سری اصول و مقررات تشکیل شده است. این قوانین و مقررات امکان دارد بنابر عرف جامعه در نظر انگاشته شود و مدیران آرایشگاه‌ به منظور انعقاد معاهده، قوانین و ضوابط موجود در بیشتر سالن‌های زیبایی را مورد نظر واقع نمایند.

    گاهی تکرار برخی از رفتارها به یک عادت تبدیل شده است و طی مدت زمانی به عرف تبدیل خواهد شد و یا در قالب یک قانون محلی در هر صنفی از مشاغل رعایت می‌گردد.

    با این وجود امکان دارد شما با استناد به شرایط و موقعیت سالن خویش معاهده‌ای را تنظیم نمایید و با رضایت دو طرف، انعقاد آن معاهده انجام شود.

    البته زمانی که معاهده بنابر ضوابط اداره کار توسط کارفرما و کارمند انعقاد گردد، شرایط کاملا معین بوده و بنابر قانون کار به روند خود امتداد خواهد داد.

    معاهده با پرسنل درصدی

    پرسنل درصدی در آرایشگاه‌ها جز منبع انسانی اصلی این کسب و کار تلقی می‌شود و بیشتر مشکلات و منازعات مدیران آرایشگاه‌ها نیز با این قسم از پرسنل است. چرا که در این حیطه یک باور اشتباه به چشم می‌خورد.

    آن هم این است که بیشتر مدیران آرایشگاه‌ها با این ذهنیت که پرسنل درصدی حاضر در مجموعه آن‌ها به علت آن‌که دارای دستمزد ثابت نمی‌باشند و تنها درصدی از دریافتی مشتریان و مراجعه کنندگان اخذ می‌کنند، مشمول قانون کار و همچنین بیمه تامین اجتماعی نیستند.

    همین مسئله و عدم علم کافی در برابر شیوه‌ انعقاد معاهده کار با پرسنل درصدی، حساسیت اجرای رابطه کار و تنسیق معاهدات کار را با پرسنل و کارکنان ضمن آرایشگاه‌ها به شدت بالا برده و چشم پوشی از موارد معین گردیده قانونی و همچنین الزامات حقوقی خواهد توانست تبعات غیر قابل جبران و خسارات بسیاری را به مدیران این قبیل از مشاغل وارد آورد.

    به هنگامیکه مدیران آرایشگاه‌ها با کارکنان درصدی خویش که به گونه‌ی درصدی از خدمات به فعالیت می‌پردازند، معاهده مربوطه را به امضا رسانند به هنگام شکایت کارکنان، مدیر سالن جهت تأدیه سنوات، عیدی، نیز پاداش و همچنین حق بیمه محکوم خواهد گشت.

    فرآیند انجام شکایت چگونه است؟

    بهتر است کمی شما را با شکایت از کارفرمای خود ضمن قرارداد کار با پرسنل زیبایی در ارتباط با حقوق آشنا سازیم.

    نکته حائز اهمیتی که می‌بایست بدان توجه نمایید، این است که هم‌ اکنون، مراحل و شیوه‌ شکایت از کارفرمای خود جهت حقوق و حق الزحمه‌ عقب افتاده، بر اساس چندی پیش و روش سنتی، نیست و مطابق با مراحل بیان شده در قسمت ذیل صورت می‌پذیرد؛

    ضمن ابتدایی‌ترین مرحله از مراحل و شیوه‌ شکایت از کارفرما بابت حقوق، شخص درخواست کننده می‌بایست اقدام به ثبت نام ضمن سامانه جامع روابط کار، به نشانی prkar.mcls.gov.ir نماید، بهتر است به نشانی بیان شده به خوبی توجه نمایید.

    این ثبت نام در مرحله‌ ابتدایی، نیازمند تأدیه هزینه احراز هویت و در اختیار داشتن کارت ملی و شماره همراه به اسم خود فرد، است و به طریق دفاتر پیشخوان دولت این کار از قابلیت انجام برخوردار است.

    بعد از انجام ثبت نام و احراز هویت، یک اسم کاربری و رمز عبور، در راستای ورود به وبسایت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در راستای ورود به وب سایت، سامانه جامع روابط کار یا نشانی قید شده در قسمت فوقانی متن را جستجو کنید.

    طی این مرحله، نام کاربری و رمز عبور خویش را در قسمت مربوطه درج کنید. چنانچه که از پیش، در سامانه یاد شده عضو نیستید و احراز هویت ننموده‌اید با اتخاذ گزینه‌‌ی ایجاد حساب، جهت ایجاد حساب کاربری عمل نمایید.

    شما ضمن مرحله‌ بعد جهت ثبت دادخواست خود، باید گزینه پنجره خدمات را اتخاذ نمایید تا بتوانید به مرحله‌ بعد از آن گام گذارید. پس از اتخاذ پنجره‌ خدمات، از پوشه اداره کل روابط کار، شما باید گزینه‌‌ی ثبت دادخواست بدوی را انتخاب نموده و شکایت از کارفرمای خویش را به مرحله‌ ثبت برسانید.

    بعد از ثبت دادخواست خواهد بود که مراتب به طریق پیامک، به شما (پرسنل عزیز) و کارفرما اطلاع داده خواهد شد و به جهت مشاهده مدت زمان رسیدگی، می‌بایست به وب سایت جامع روابط کار، رجوع کنید.

    شما می‌توانید به جهت عدم تادیه حق بیمه کارگر به واسطه‌ کارفرما نیز به همین روش، جهت ثبت شکایت اقدام نمایید.

    ناخون کار

    مدارک لازم جهت انجام شکایت چیست؟

    جهت تنظیم هرنوع شکایت در مراجع رسیدگی کننده به طور حتم وجود یک سری اسناد و مدارک نیاز خواهد بود که می‌بایست مدارک به گونه‌ قانونی و البته محکمه‌پسند و قابل استناد جمع آوری گردد.

    به منظور شکایت از کارفرما ابتدایی‌ترین مدرک مورد نیاز، وجود معاهده‌ای بین کارگر و کارفرما به منظور اثبات ارتباط کاری انجام شده، خواهد بود.

    به عبارتی بدون وجود معاهده کار نمی‌توان اثبات نمود که ارتباط کاری در این بینابین وجود دارد و این مسئله ادامه‌ مسیر را دشوار و مشقت بار خواهد کرد.

    اشاره به کلیه‌ ضوابط کاری ضمن معاهده منجر به افزایش اعتبار آن ضمن مراکز رسیدگی کننده خواهد شد. به همین علت به منظور بستن معاهده محکمه‌پسند با کارفرما می‌توانید از تجربیات ما در وکیل کار 24 بهره‌مند شوید.

    اسناد و مدارک پرداختی حقوق و مزایا از جانب کارفرما به حساب پرسنل از دیگر اسناد مورد نیاز برای اثبات وجود ارتباط کاری محسوب می‌شود که می‌تواند در قالب رسید‌های حقوقی و یا تأدیه به صورت آنلاین و اینترنتی به مرجع رسیدگی کننده ارائه گردد.

    به هنگامی که کارگر بتواند اسناد و مدارک پرداخت حق بیمه را در اداره کار ارائه دارد می‌تواند با فرآیند سریع‌تری اشتغال خود ضمن مجموعه مدّنظر و تحت نظارت و دستورات کارفرما را به مرحله‌ اثبات رساند.

    هزینه تمام شده تنظیم شکایت چقدر است؟

    درست است، امکان دارد در بطن قرارداد کار با پرسنل زیبایی بسیاری از آن‌ها به جهت هراس از هزینه‌های ناشی از شکایت، در این راستا گام نگذارند. به گونه‌ای که بخواهند از حق خود چشم‌پوشی کرده و به عبارتی بیخیال حق و حقوق خویش شوند.

    حال بهتر است ما به شما اینگونه بگوییم که شکایت از کارفرما هزینه‌ی بسیاری را در برنمی‌گیرد. تنها لازم است شما در این راستا هزینه‌ ناچیزی را به جهت احراز هویت خود تأدیه نمایید.

    آیا برای این شکایت نیاز به وکیل است؟

    هنگامیکه معاهده کار میان کارفرما و پرسنل زیبایی منعقد می‌گردد، دو طرف متعهد می‌شوند، مسئولیت‌های را که برعهده خویش دارند به نحو درست و مطلوب به انجام رسانند.

    ولیکن گاهی چنین به چشم می‌خورد که با وجود آن‌ که حق قانونی از پرسنل سلب گردیده است، شکایتی از سوی او برای پیگیری مطالبات خویش صورت نمی‌پذیرد.

    علت اساسی این امر، عدم اطلاع‌رسانی به پرسنل در ارتباط با حقوق قانونی خود است و همچنین عدم علم را نسبت به سپری نمودن مراحل قضایی بهتر است فراموش نکنید.

    نحوه پشتیبانی و شکایت تنظیم شده چگونه است؟

    اگر شما در این مسیر به یک وکیل اکتفا می‌کنید دیگر نیاز نخواهد بود نسبت به پرونده خویش احساس نگرانی و هراس به وجود خود راه بدهید.

    به عبارتی با کمک یک وکیل ماهر و کاربلد حتی اصلا نیازی به حاضر شدن شما در دادگاه و یا اداره کار نخواهد بود بلکه وکیل شما به نیابت از جانب شما صفر تا صد پیگیری‌ها و پشتیبانی‌های لازم را به انجام می‌رساند.

    بهتر است اینگونه بگوییم که در صورت آشنا بودن پرسنل با حق و حقوق متعلق به خود بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند و همچنین می‌توانند اقدامات مورد نیاز را مطلوب‌تر در پیش گیرند.

    ما در این متن از خود در وکیل کار 24 سعی نمودیم شما را با جوانب مختلف قرارداد کار با پرسنل زیبایی آشنا سازیم. حال آن‌ که امکان دارد سوالات موجود در ذهن شما تنها در این متن گنجانیده نشده باشد.

    حق با شما است، بهتر است خاطر نشان شویم که شما کاربران عزیز می‌توانید در صورت وجود پرسش‌های بیشتر با مشاوران حقوقی ما ارتباط برقرار نمایید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    مشاوره تضمینی با وکیل ۸۷۱۳۲۴۴۴ - ۰۲۱