قرارداد کار

قرارداد اجاره صندلی در سالن زیبایی چگونه است؟

راهنمای مقاله

  • قرارداد اجاره صندلی در آرایشگاه‌ها قرارداد خوبی برای کارجویان جوان و یکی از انواع کاربردی قراردادهای اجاره است. قرارداد اجاره صندلي در آرايشگاه، شرایط خوبی را برای آغاز کار آرایشگران جوان مهیا می‌نماید.

    آرایشگران کارکشته و فعالان حوزه خدمات زیبایی، همیشه به دنبال مکانی با تجهیزات حرفه‌ای هستند تا خدمات خود را به مشتریان ارائه نمایند. بی تردید آماده سازی یک سالن آرایشی مجهز با امکانات و تجهیزات لازم و کافی، نیازمند سرمایه بالایی است.

    مطمئنا دستیابی به این مقدار سرمایه، برای بسیاری از افراد، کار راحتی نیست. به همین جهت است که آرایشگران و در مجموع اغلب فعالان حوزه خدمات زیبایی، رغب بیشتری به همکاری با سایر آرایشگران یا اجاره نمودن بخشی از یک سالن آرایشگاه که همان اجاره یک صندلی کار است را دارند.

    در اصطلاح عموم آرایشگران، واژه قرارداد اجاره صندلی در آرایشگاه بسیار رایج است اما در واقع مکانی که به اجاره در می‌آید، صرفا یک صندلی نبوده. معمولا سالن‌های زیبایی که دارای مساحت بزرگی هستند، برای آن که قادر باشند از فضا، بهتر استفاده نمایند، سالن‌های آرایشگاه را به وسیله پارتیشن به قسمت‌های مختلفی تقسیم بندی می‌نمایند.

    آرایشگران می‌توانند با اجاره قسمتی از سالن زیبایی اقدام به فعالیت کاری خود در این زمینه نمایند. برای آغاز این ارتباط کاری، طرفین باید قبل از هرکاری یک فرم قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه با توافقاتی که در ادامه توضیح داده خواهد شد بین یکدیگر به امضاء برسانند.

    قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه‌ها چه کاربردهایی دارد؟

    قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه زنانه یا مردانه، هم برای فردی که تمایل به اجاره صندلی در محل آرایشگاه دارد و هم برای مالکین سالن‌ها، سود و منفعت‌هایی به همراه خود دارد.

    مدیران سالن‌های زیبایی، برای کم کردن هزینه‌های سالن یا برای کسب درآمد بالاتر، بخشی از سالن را به علاقمندان این حرفه که البته دارای تخصص نیز هستند، اجاره می‌دهد.

    از سوی دیگر، با تخصصی شدن اغلب کسب و کارها، هیچ فردی نمی‌تواند در چندین بخش فعالیت مستمر داشته باشد. به همین جهت است که اغلب مدیران سالن‌های زیبایی، به جز کسب سود از اجاره دادن قسمتی از سالن، تلاش می‌نمایند افراد با تجربه و متخصص و اغلب ماهر را در رشته‌های مختلف خدمات زیبایی شناسایی کرده و نسبت به همکاری با آن‌ها  اقدام کنند.

    مطمئنا این ترفند موجب بالارفتن توجه عمومی و افزایش تعداد مشتریان آرایشگاه خواهد شد. از طرف دیگر به اعتبار سالن زیبایی نیز افزوده می‌گردد. بی شک آرایشگاه‌هایی که خدمات متنوعی به مشتریان خود ارائه می‌دهد، در جذب سایر مشتریان نیز با اقبال بالاتری روبه‌رو خواهند بود.

    اجاره صندلی در آرایشگاه

    قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه برای مستاجر چه مزیت‌ها و کاربردهایی دارد؟

    همان‌گونه که ذکر شد اغلب آرایشگران فعال در حوزه خدمات زیبایی و آرایشی، از سرمایه کافی برای راه اندازی یک سالن زیبایی مختص به خود برخوردار نیستند. از سوی دیگر راه‌اندازی و تاسیس یک سالن زیبایی و در ادامه جذب مشتری، نیاز به گذشت زمان و جلب اعتماد عموم مردم دارد.

    اجاره نمودن بخشی از یک سالن زیبایی، برای کارجویانی که به تازگی وارد حرفه آرایشگری شده‌اند یا افرادی که سرمایه اولیه برای تاسیس چنین امکاناتی را ندارند، شرایط خوبی را برای آغاز یک کسب و کار موفق فراهم خواهد کرد. این کارجویان قادر خواهند بود از نام و اعتبار آن سالن زیبایی، بهره برداری لازم را بعمل آورند.

    قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه به چه انواعی تقسیم بندی می‌گردد؟

    معمولا قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه‌ها به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌گردد:

    • قراردادهایی که مربوط به فعالیت در حوزه آرایشگاه‌های مردانه است. این نوع قرارداد با عنوان «قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه مردانه» تهیه گردیده و به امضا موجر و مستاجر می‌رسد. البته نمونه قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه‌های مردانه به علت تنوع بسیار پایین خدمات پیرایشی مردانه، خیلی کمتر مورد استفاده کارجویان قرار گرفته است.
    • قراردادهایی که به جهت اجاره بخشی از یک سالن زیبایی زنانه تنظیم می‌گردد. این نوع قرارداد با عنوان «قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه زنانه» تهیه شده و به امضا موجر و مستاجر می‌رسد. به اذعان تمام دست اندرکاران در این حرفه، این نوع قرارداد یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین قراردادهایی می‌باشد که در سالن‌های زیبایی زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • گاهی اوقات ممکن است درخواست صندلی در آرایشگاه را به عنوان موقعیتی برای تنظیم قرارداد مشارکت در نظر گرفت. در حقیقت در این نوع از قراردادها، دیگر مبحث اجاره اشخاص یا مکان مطرح نبوده و در این شرایط باید از قرارداد شراکت در آرایشگاه یا قراردادهای دستمزد درصدی بهره‌برداری کنیم. در قرارداد مشارکت آرایشگاه، فضا و مکانی که در اختیار افراد قرار داده می‌شود، به عنوان آورده و سرمایه یک طرف قرارداد محسوب شده و در مقابل، خدمات زیبایی که ارائه می‌گردد، آورده‌ها و سرمایه طرف مقابل به شمار می‌آید و در آخر، سهم هر کدام از طرفین قرارداد مطابق با مقدار آورده و فعالیت‌هایی که در شراکت فی مابین انجام می‌دهند تعیین می‌گردد. البته در تعیین این سهم، توافقات قراردادی طرفین نیز بسیار تاثیرگذار است.

    اصول و قوانین مرتبط برای تنظیم متن قرارداد اجاره صندلی در آرایشگاه‌ها

    همان‌گونه که از عنوان تیتر نیز مشخص است، برای تنظیم قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه زنانه یا مردانه، باید مطابق با قواعد عقود اجاره عمل گردد. عقد اجاره از عقود معین در قانون مدنی است.

    قانون مدنی به طور کاملا و مفصل درباره شرایط عقد اجاره صحبت کرده است و علاوه بر آن، قواعد ویژه‌ای نیز برای انعقاد قرارداد اجاره تعیین شده است که حتما نیاز است در هنگام تنظیم قرارداد  به آن توجه گردد.

    نکته مهمی که در اینجا دارای اهمیت است این است که چنانچه قرارداد اجاره صندلي آرايشگاه برخلاف قواعد مصوب قانون مدنی درخصوص عقد اجاره باشد، اعتبار نخواهد داشت.

    ضمنا ماده 10 قانون مدنی هم به ضرورت قانونی بودن متن قراردادها تاکید ویژه دارد. مطابق این ماده، نمونه قرارداد اجاره صندلی در آرایشگاه زمانی دارای اعتبار خواهد بود که مخالف قانون نباشد.

    آرایشگاه زنانه

    آیا عقد قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه از عقود لازم محسوب می شود؟

    از عمده نگرانی‌های افرادی که برای اجاره صندلی آرایشگاه‌ها اقدام می‌نمایند، این است که مدیران سالن‌ها، از ادامه همکاری با آن‌ها پشیمان شده و یا اینکه به هر دلیلی قرارداد اجاره را به صورت یک طرفه فسخ نمایند.

    در مقابل و از طرف دیگر مدیریت سالن نیز دغدغه‌های دیگری دارند. مثلا مدیریت سالن زیبایی نگران است که مستاجر بدون هر علتی سالن را ترک نماید و در قبال مشتریان خود مسئولیت را نپذیرد. این امر تاثیر بسیار بد و مخربی بر اعتبار سالن زیبایی خواهد گذاشت.

    بنابراین برای برطرف کردن این نگرانی‌ها و اطمینان هر دو طرف این قرارداد، شما قادر خواهید بود به لازم بودن قرارداد اجاره در املاک تجاری اشاره کنید. مطابق قانون مدنی، یکی از شرایط اجاره صندلی در آرایشگاه، لازم بودن اینگونه قراردادها است.

    لازم بودن یک قرارداد به این معنی می باشد که هیچ‌ یک از طرفین قرارداد قادر نخواهد بود بدون کسب اطلاع طرف دیگر، قرارداد را فسخ نماید یا به هر علتی از ادامه همکاری شانه خالی نماید.

    البته لازم به توضیح است با توافق طرفین قرارداد اجاره در متن قرارداد، بندهایی برای شرایط فسخ قرارداد نیز در نظر گرفته خواهد شد. بنابراین خارج از شروط مشخص شده برای فسخ قرارداد، هیچ مورد دیگری نمی‌تواند موجب فسخ قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه گردد.

    تعیین اجاره بهای قرارداد اجاره صندلی در آرایشگاه

    از اصلی ترین موارد در قرارداد اجاره صندلی در آرایشگاه ، تعیین مبلغ اجاره می‌باشد. اجاره بها، به مبلغی گفته می‌شود که بابت حضور در آرایشگاه و بهره‌برداری از موقعیت شغلی، اعتبار سالن و سایر موارد دیگر، به مالک یا مالکین سالن زیبایی پرداخت می‌گردد.

    این مبلغ مطابق با توافق طرفین قرارداد معین می‌گردد. اما به جهت آن که مبلغ مناسبی تعیین گردد، طرفین قرارداد اجاره می‌توانند با استعلام  نظر اتحادیه آرایشگران منطقه خود مبلغ و عدد نهایی را تعیین و در قرارداد ذکر نمایند.

    بعد از مشخص کردن اجاره‌بها، طریقه پرداخت آن نیز بسیار دارای اهمیت می‌باشد. در متن قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه زنانه یا مردانه، باید به صراحت و به طور روشن مبلغ اجاره‌بها درج شود.

    بازه زمانی معین شده برای قراردادهای اجاره این سالن‌ها معمولا به صورت هفتگی یا ماهانه یا حتی سالانه مشخص می‌گردد. اما معمولا آن چیزی که بیشتر در میان عموم صنف مذکور رواج دارد، پرداخت اجاره‌بها به صورت ماهانه می‌باشد.

    بر طبق این قرارداد، مستاجر مکلف می‌باشد هر ماه در روز مشخصی، اجاره بهای تعیین شده را به موجر پرداخت نماید

    آیا امکان درج حق فسخ در قرارداد اجاره صندلی آرایشگاه ممکن است؟

    جواب این سوال مثبت است و موجر و مستاجر قادرند شرایطی را برای فسخ قرارداد اجاره صندلی لحاظ نمایند. همان‌گونه که قبلا نیز اشاره گردید، طرفین قرارداد اجاره مکلف به حفظ اعتبار قرارداد اجاره هستند و قرارداد اجاره از عقود لازم به حساب می‌آید.

    با تنظیم بند مربوط به فسخ قرارداد، در صورت حدوث مشکلاتی که در شروط این بند آورده شده است، طرفین قرارداد قادر خواهند بود به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کنند.

    البته برای تنظیم یک قرارداد اجاره حتما با یک وکیل با تجربه مشورت نمایید زیرا درج ضمانت اجراهای خاص امکان فسخ بی مورد را از طرف مقابل خواهد گرفت.

    معمولا شروطی که برای فسخ قرارداد در نظر گرفته می‌شود، در خصوص حُسن رابطه طرفین و حُسن انجام کار است. به عنوان  مثال، موجر می‌تواند شرط کند که مستاجر او فضا یا صندلی مذکور را به شخص دیگری اجاره ندهد.

    نکته مهمی که سالن داران باید به آن توجه داشته باشند، نحوه ارائه خدمات مستاجر است. چون معمولا مستاجر از اعتبار و نام سالن آرایشگاه استفاده می نماید، کیفیت خدمات او در جلب رضایت مشتریان و افزایش یا کاهش این رضایت‌مندی بسیار موثر است.

    همچنین موجر می‌تواند در قرارداد اجاره شرط کند که چنانچه از کار مستاجر شکایت گردد، موجر اختیار دارد قرارداد را به صورت یک‌طرفه فسخ نماید.

    سالن زیبایی

    نمونه فرم قرارداد همکاری در آرایشگاه بر پایه مشارکت و همکاری طرفین

    همانگونه که ذکر شد قرارداد همکاری در آرایشگاه هم می‌تواند به صورت اجاره صندلی باشد و هم به صوت مشارکت. نمونه قرارداد حاضر بر طبق ماده 10 قانون مدنی و بر پایه مشارکت طرفین تنظیم گردیده است.

    بسمه تعالی

    این قرارداد بر اساس ماده 10 قانون مدنی و رعایت مفاد ماده 190 همان قانون، بین طرفین قرارداد با مشخصات ذیل الذکر به منظور بدست آوردن سود مشارکت از نتیجه همکاری فی مابین و با رعایت احترام بر قوانین حاکم کشور و عرف و شرع مقدس و رعایت نمودن اصول حرفه ای رایج در سالن های آرایش و همچنین مطابق مقررات وضع شده توسط اتحادیه آرایشگران کشور تنظیم می‌گردد.

    ماده 1- طرفین قرارداد:

    • طرف اول:

    آقای/خانم…… فرزند….. متولد….. شماره….. شناسنامه…. شماره‌ ملی….. با سمت….. (صاحب‌جواز/ مالک‌سالن) شماره‌ تماس…….. ایمیل….. آدرس……

    • طرف دوم:

    آقای/خانم…… فرزند….. متولد….. شماره….. شناسنامه…. شماره‌ ملی….. با سمت….. (صاحب‌جواز/ مالک‌سالن) شماره‌ تماس……… ایمیل…… آدرس………

    تبصره: طرف دوم این قرارداد صحت و درستی اطلاعات فوق را گواهی می نماید و مسئولیت قانونی ناشی از عدم صحت موارد فوق الذکر را تماما بر عهده می گیرد و آدرس درج شده در متن قرارداد به عنوان اقامتگاه اصلی ایشان محسوب می گردد و هرنوع ابلاغ از سوی محاکم قضایی، شرکت، اداره بیمه و وزارت کار به این آدرس حکم ابلاغ قانونی را دارد و تبعات از عدم حضور ایشان و یا تغییر آدرس در صورت اطلاع ندادن ظرف 10 روز بر عهده فرد مذکور خواهد بود.

    ماده 2- موضوع قرارداد:

    موضوع این قرارداد عبارت است از مشارکت و همکاری با تعهدات و وظایف طرفین به منظور کسب درآمد و سود حاصله از قسمت…………سالن آرایشگاه زنانه ……………که پروانه  کسب و ایجاد مکان و بستر و محیط مناسب مورد تایید صنف و اتحادیه به عنوان آورده از سوی طرف اول قرارداد و تهیه و آماده سازی کلیه ابزارهای مربوط به کار و تخصص حرفه مربوطه و هزینه‌های مواد مصرفی در آرایشگاه و همچنین کلیه حقوق و هزینه های کارکنان زیر نظرشان بر حسب نیاز، کاملا بر عهده طرف دوم قرارداد قرار می گیرد و در پرداخت هزینه های جاری نسبت به میزان سهم تصرف از کل (ازجمله هزینه برق و آب مصرفی و سایر هزینه های جاری غیرمترقبه و…) و قسمت مشاع سالن ، به صورت مشارکتی پرداخت خواهد شد.

    تبصره: در صورت تخلف یا فساد یا اعمال جریمه از سوی نهادهای مربوطه و اثبات تقصیر از ناحیه طرف دوم که مسئولیت اداره آن قسمت را عهده دار است، کلیه مسئولیت‌های کیفری و قضایی و مالی بر عهده مقصر می‌باشد.

    ماده 3- مدت قرارداد:

    مدت این قرارداد ……… ماه از تاریخ……………… لغایت تاریخ…………… می‌باشد که در صورت تقاضای طرفین و تمایل آنها به صورت کتبی و برای یکدوره دیگر قابل تمدید است.

    ماده 4- نحوه تقسیم منافع و سود حاصله:

    درصد میزان مشارکت در فروش سهم طرف دوم بعد از تحویل کلیه هزینه ها و صورتحساب‌ها و کسر کسورات قانونی مثل مالیات با توافق طرفین به میزان……. درصد از سود حاصله بصورت ماهانه به طرف دوم به شماره حساب…… نزد بانک….شعبه……. توسط طرف اول یا نماینده قانونی او پرداخت می گردد.

    با توجه به چند بخشی بودن مجموعه آرایشگاه کلیه درآمدهای کسب شده از آن قسمت عینا به صندوق مشترکی که مورد اعتماد طرفین قرارداد بوده و از سوی طرف اول تعیین می گردد تحویل خواهد شد.

    ماده 5- محل انعقاد عقد و انجام قرارداد:

    تهران، …………………………………………………

    ماده 6- حقوق و تعهدات طرفین قرارداد:

    • از آن جا که نوع قرارداد مشارکتی (درصدی) است و تهیه کلیه وسایل و ملزومات به عهده طرف دوم قرارداد است لذا ایشان باید مبادرت به واریز حق بیمه خود به سازمان تامین اجتماعی نماید و در صورت استفاده از کد کارگاهی کارگاه (با توجه به محدودیت اعمال شده از سوی سازمان تامین اجتماعی) می بایست پرداخت حق بیمه به طور کامل از سوی طرف دوم واریز شود و این بند راجع به زیر دستان و یا کارکنانی که به تقاضای طرف دوم در انجام امور با ایشان همکاری می کنند نیز جاری خواهد بود و در صورت قصور به هر علتی مسئولیت جریمه های احتمالی از سوی سازمان تامین اجتماعی بر عهده طرف دوم قرارداد است.
    • کلیه امتیازات سالن مانند مالکیت شش دانگ مجموعه و حق استفاده از تابلوی تبلیغاتی سالن در آدرس مندرج در ماده 5 قرارداد برای طرف اول قرارداد و متعلق به او بوده و مشارکت در این قرارداد هیچ حقی اعم از حق کسب و پیشه، حق سرقفلی، یا هر حق تجاری دیگری در این محل ایجاد نخواهد نمود و در آینده نیز حقی ایجاد نخواهد شد. ضمنا طرف دوم اقرار دارد هیچ مبلغی به عنوان مشارکت پرداخت نکرده و فقط شریک در انجام کار با میزان سهم مشخص شده می باشد.
    • با عنایت به ماهیت کار و اهمیت خدماتی که باید به مشتریان ارائه شود، طرف دوم قرارداد به جهت حفظ تعداد مشتریان و بالابردن سود مشارکت، موظف است ابزار کار این حرفه را با بهترین مارک و مناسب ترین کیفیت تهیه نماید و همچنین در محل کارگاه به مدت……. روز در هفته حتی در ایام تعطیل رسمی حضور مستمر داشته باشد. لازم به ذکر است در صورت غیبت بیش از…….. روز در ماه بدون انجام هماهنگی با طرف اول قرارداد، بابت ضرر و زیان وارد شده به طرف اول، به میزان……… درصداز سود مشارکت از طرف دوم کسر خواهد شد و در صورتی طرف دوم زودتر از موعد مقرر در قرارداد، قرارداد مشارکت را فسخ نماید……………… ریال بابت ضرر و زیان مازاد بر تضامین پیش بینی شده به طرف اول پرداخت می گردد. ضمنا طرف اول حق استفاده و اجرای سفته ضمانت و پیگیری از طریق مراجع ذیصلاح را خواهد داشت و طرف دوم متعهد خواهد شد تصمیمات خود را با کسب نظر طرف اول از جمله تغییر در متد آرایشی و خارج از عرف (مدل …………  جدید آموزشی) و معرفی مشتریان جدید با طرف اول در میان بگذارد و اطلاعات آنها را در اختیار ایشان قرار دهند.
    • با عنایت به هزینه های تبلیغات و سابقه درخشان این سالن در ارائه خدمات زیبایی، با امضای ذیل این قرارداد طرف دوم متعهد می شود در صورت ایراد خسارت و یا ایجاد ضرر و زیان مادی، معنوی و لطمه به حیثیت و آبروی طرف اول و یا به تعطیلی کشاندن سالن آرایشگاه، کلیه مسئولیت‌ها و عواقب ناشی از آن را بر عهده گرفته و متعهد به پرداخت مبلغ……….. ریال به عنوان وجه التزام بر اساس ماده 230 قانون مدنی است و این امر در صورت عدم پرداخت در مراجع ذی‌صلاح قضایی قابل پیگیری خواهد بود.

    تبصره: شرط مذکور مستقل از قرارداد حال حاضر است و به فرض بی اعتبار بودن این قرارداد، حتی به عنوان یک تعهد مستقل مطابق ماده 10 قانون مدنی معتبر و لازم الاتباع می‌باشد.

    • طرف دوم قرارداد حق واگذاری قرارداد شراکت را به غیر، تحت هر عنوانی اعم از صلح، اجاره، وکالت و… حتی به صورت موقت را ندارد .
    • طرف دوم متعهد است در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی به درخواست مشتریان و همچنین ارائه خدمات به آنها با در نظر گرفتن شرایط کیفی کار اقدام نماید.
    • طرف دوم موظف است برای تضمین تعهدات قراردادی خود…… فقره سفته به شماره……. جمعا به مبلغ…….. ریال در وجه طرف اول قرارداد صادر و تحویل نماید و این سفته‌ها در مدت قرارداد و حتی تا 3 سال پس از پایان مدت قرارداد نزد مدیریت باقی می ماند و اگر به تشخیص طرف اول قرارداد خسارتی قراردادی به کار وارد گردد یا امورات مربوطه بدون هماهنگی با مدیریت در خارج از محل تعیینی توسط طرف اول انجام پذیرد، طرف دوم متعهد به پرداخت خسارت خواهد بود و حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب و ساقط می نماید.

    ماده 7- شرایط جذب نیرو و استخدام از ناحیه طرف دوم:

    طرف دوم قرارداد، متعهد به جذب و تامین منابع و نیروی انسانی ماهر به منظور پاسخگویی به مشتریان طرف اول، با لحاظ نمودن شرایط ذیل می‌باشد:

    • این افراد، دارای صلاحیت تخصصی و فنی و اخلاقی در زمینه کار و فاقد سوء پیشینه کیفری باشند.
    • طرف دوم مسئولیت حقوقی پاسخگویی به دستیاران و مستخدمین خود را که به صورت دائم و یا موقت استخدام شده اند از هر حیث اعم حقوق، سنوات عیدی، مزایا و پاداش، مزایای پاداش خدمت، بن، حق عائله مندی، کارگری و تامین اجتماعی و مالیات و هر آنچه به آن ها تعلق خواهد گرفت را برعهده دارد و طرف اول هیچ گونه مسئولیتی از این حیث نخواهد داشت.

    ماده 8- انحلال قرارداد:

    موارد ذیل بدون اراده طرفین و خود به خود سبب انحلال و منفسخ شدن قرارداد می گردد:

    • تعطیل شدن آرایشگاه به هر دلیل یا هر مورد پیش بینی نشده
    • خیانت و قصور از سوی طرفین مشارکت که به درآمد آرایشگاه و طرفین قراداد آسیب برساند
    • در زمان انعقاد تا زمان خلف وعده های داده شده و یا مشخصات دروغین و مهارت های ارائه شده
    • پرخاش و یا ناسازگاری و یا انجام موارد خارج قانون و عرف و شئونات اسلامی که موجب کاهش اعتبار آرایشگاه می گردد

    ماده 9- حل اختلاف:

    در صورت وقوع هرنوع اختلاف فی مابین فروشنده و خریدار و سایر متعهدین این قرارداد از قبیل اختلاف در اجرا، تفسیر، فسخ، بطلان یا خسارات ناشی از آن و غیره، اختلاف توسط مراجع دادگستری قابل پیگیری خواهد بود.

    ماده 10- عمومات:

    کلیه امضاکنندگان ذیل در کمال صحت و سلامت روحی و روانی و با رضایت کامل این قرارداد را امضا کرده و به مفاد آن پایبند هستند و از زمان امضا قرارداد منعقد و لازم الاجرا خواهد بود.

    ملاک شروع قرارداد، تاریخ مندرج در ابتدای قرارداد است که همزمان با امضای آن توسط کلیه طرفین قرارداد خواهد بود.

    این قرارداد در 10 ماده، 3 تبصره، و در 2 نسخه متحد المتن تنظیم و امضا شده است.

    درج نام شاهدان و طرفین قرارداد  به همراه امضا و اثر انگشت.

    وکیل کار 24، یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین سامانه های ارائه خدمات حقوقی است. این سامانه با استفاده از دانش و تجربه وکلای پایه یک دادگستری و مشاوران حقوقی خود، در تمام مسیر تنظیم قرارداد اجاره یا مشارکت در کنار شما خواهد بود و راهنمایی‌های مربوط به استخدام و تنظیم قرارداد را برای شما انجام خواهد داد. شما می توانید برای تنظیم نمونه قرارداد از مشاورین این سامانه حقوقی کمک بگیرید.

    آرایشگاه زنانه

    در صورت بروز اختلاف، چه مدارکی برای طرح دعوا در دفاع از قرارداد اجاره سالن زیبایی مورد نیاز است؟

    در صورت بروز اختلاف و عدم سازش میان طرفین، شما باید کلیه اسناد و مدارکی که دلالت بر وجود رابطه کاری و همچنین وقوع تخلفات قراردادی دارد، از جمله اصل سند قرارداد، تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری، شهادت شهود یا هر دلیل و مدرکی که دلالت بر ادعاهای شما و همچنین تخلف از شرایط قراردادی دارد را باید به پیوست، ضمیمه پرونده نمایید و آن‌ها را به همراه لایحه دفاعیه حتما به دادگاه ارائه دهید.

    توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی قضات نیز در بسیاری از پرونده ها بی تاثیر نیست.

    معمولا طرح شکایت در خصوص اختلافات ناشی از قرارداد های اجاره یا مشارکت چقدر زمان می‌برد؟

    در صورت اثبات ادعاهای انتصابی در جریان پرونده های فوق، می توان عنوان کرد که طرح دعوا در مسایل مربوط روابط قراردادی نیز کمی زمان بر است و با عنایت به مراحل مختلف رسیدگی به این دعاوی می‌توان گفت که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت به هیچ وجه قابل پیش بینی دقیق نیست و رسیدگی به دلایل هر دو طرف قرارداد در مراجع قضایی، احتمال زمان بر شدن آن را افزایش می دهد لذا نمی‌توان زمان مشخصی را بیان کرد.

    مطمئنا کارشناسان و وکلای شاغل در حوزه قراردادها، با تجربه ای که در پیگیری و انجام پرونده های مختلف در این مقوله کسب نموده اند، می‌توانند بهترین و سریع‌ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند. برای جلوگیری از رد درخواست خود در مراجع قضایی، می‌توانید قبل از طرح آن، حتما با مشورت گرفتن از یک وکیل متخصص در حوزه فعالیت فوق، مسیر موفقیت پرونده خود را بررسی نمایید.

    آیا برای ارائه دادخواست در مراجع قضایی، نیاز به استفاده از خدمات وکیل داریم؟

    به کرات اشاره کرده ایم هر موضوع حقوقی یا کیفری وهمچنین مسایل مربوط به دعاوی قانون تامین اجتماعی و قوانین کار، حتی اگر از دیدگاه برخی افراد موضوعات ساده وپیش پا افتاده ای باشد، پیچیدگی های خاص خود را از منظر یک حقوقدان داراست، که موضوع شکایت در مراجع قانون کار نیز از آن مستثنی نیست.

    طرح دعوا در مسایل مربوط به قوانین کار دارای قوانین و مقررات خاصی است که اشخاص عادی اطلاعات بسیار اندکی در مورد آن‌ها دارند. مشاوران و وکلای دادگستری افرادی هستند که در این زمینه، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می توانند در رسیدگی به این نوع پرونده ها، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

    از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلای دادگستری: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت‌گیر، چالش برانگیز و استرس‌زا به مراجع قضایی، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

    اگر می خواهید طرح دعوا یا دفاع شما در خصوص موارد یاد شده به نتیجه مطلوبی برسد و حقوق از دست رفته تان را به دست آورید، به شما توصیه می کنیم که با یک وکیل مجرب در این حوزه حتما مشورت کنید.

    پس اگر شما هم قصد دریافت حقوق قانونی خود را دارید و می خواهید با یک وکیل درجه یک مشاوره داشته باشید، می توانید از طریق راه ارتباطی ما در وکیل کار 24 با مشاورین و وکلای متخصص در این زمینه ارتباط برقرار نمایید.

    نحوه تنظیم دادخواست و پشتیبانی به چه صورت خواهد بود؟

    مطمئنا مطرح کردن هر شکایتی در زمینه روابط  قراردادی ، به فراخور خود مستلزم پرداخت هزینه هایی خواهد بود. در پرونده ها مختلف دیده شده که خواهان پرونده بعد از پرداخت تمام هزینه ها، به دلیل نقص در مدارک یا عدم توجه به محتویات پرونده برای ارائه استدلال‌های قوی چه در مقام دفاع و چه در مقام مطالبه حق، دادخواستش با قرار رد مواجه و علاوه بر هدر رفت هزینه، زمان زیادی را نیز صرف فعالیتی بیهوده نموده است.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    مشاوره تضمینی با وکیل ۸۷۱۳۲۴۴۴ - ۰۲۱