قوانین کار و کارگری

مراحل احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت جهت دعاوی کارگر و کارفرما چگونه است؟

راهنمای مقاله

  • قانون کار به روابط بین کارگر و کارفرما پرداخته است که در محل کار در قبال یکدیگر یک سری وظایف قانونی دارند. رابطه کارگر و کارفرما جز مسائل بسیار مهم در حوزه حقوق کار به شمار می‌رود که شرایط و ضوابط خاص برای آن تعیین شده است.

    در صورت عدم انجام وظایف قانونی کارگر و کارفرما منجر به ایجاد اختلاف و در نهایت طرح شکایت قانونی می‌شود.

    کلیه کارفرمایان، کارگران، کارگاه‌ها، مؤسسات تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی مکلف به تبعیت از قانون کار می‌باشند. در قانون کار اشاره مستقیمی به کارگران و کارفرمایان شده است که نشان از اهمیت بالای روابط بین آن‌ها می‌باشد.

    کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌‌السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.

    کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق‌‌السعی کار می‌کند. مدیران و مسئولان‌ و به طور عموم کلیه کسانی که عهده‌دار اداره کارگاه هستند، نماینده کارفرما محسوب می‌شوند و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور‌ در قبال کارگر به عهده می‌گیرند. در صورتی که نماینده کارفرما خارج از اختیارات خود تعهدی بنماید و کارفرما آن را نپذیرد، در مقابل کارفرما ضامن است.

    کارفرما می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد اما کارگر صرفا شخصیت حقیقی دارد. از این حیث مقررات مربوط به اشخاص حقوقی در مورد کارفرما نیز اجرا می‌شود.

    مطابق ماده 4 قانون کار، کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آن جا کار می‌کند، از قبیل مؤسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی،‌ ساختمانی، ترابری مسافربری، خدماتی، تجاری، تولیدی، امکان عمومی و امثال آن‌ها.

    ‌کلیه تاسیساتی که به اقتضای کار متعلق به کارگاه هستند، از قبیل نماز‌خانه، ناهار‌خوری، تعاونی ‌ها، شیرخوارگاه، مهدکودک، درمانگاه، حمام، آموزشگاه‌حرفه‌ای، قرائت‌خانه، کلاس‌های سواد آموزی و سایر مراکز آموزشی و اماکن مربوط به شورا و انجمن اسلامی و بسیج کارگران، ورزشگاه و وسایل ایاب و‌ ذهاب و نظایر آن ها جزء کارگاه می‌باشند.

    کلیه دریافت‌های قانونی که کارگر به اعتبار قرارداد کار اعم از مزد یا حقوق کمک عائله‌مندی، هزینه مسکن، خواربار، ایاب و ذهاب، مزایای ‌غیر‌نقدی، پاداش افزایش تولید، سود سالانه و نظایر آن‌ها دریافت می‌نماید را حق‌السعی می‌نامند.

    قرارداد کار یکی از موضوعات مهم در روابط کارگری و کارفرمایی به شمار می‌رود که طبق شرایطی خاص بین طرفین منعقد می‌شود. عمده دعاوی بین کارگر و کارفرما به دلیل عدم انجام تعهدات مندرج در قرارداد کار می‌باشد.

    در واقع عدم ایفای تعهد از سوی یکی از طرفین قرارداد منجر به بروز اختلاف بین آن‌ها می‌شود.

    به طور معمول تعهدات بین طرفین قرارداد کار از طرف کارفرما نقض می‌شود و کارگر به خوبی وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد. در این صورت کارگر می‌تواند از طریق مراجع ذیصلاح اقدام به اقامه دعوا علیه کارفرما کند.

    در واقع نقض تعهدات قرارداد کار از سوی کارفرما منجر به تضییع شدن حقوق قانونی کارگر می‌شود. بنابراین کارگر برای احقاق حق خود می‌بایست اقدام به طرح شکایت کند.

    در قانون کار شرایط اقامه دعاوی کارگر و کارفرما پیش‌بینی شده است که اداره کار در این زمینه صلاحیت دارد. زمانی که کارگر یا کارفرما قصد اقامه دعوا علیه یکدیگر داشته باشند، می‌بایست ابتدا مراحل مربوط به احراز هویت را انجام دهند.

    احراز هویت کارفرما و کارگر در دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گیرد که طی کردن این مراحل در ارتباط با دعاوی اداره کار الزامی می‌باشد.

    در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به مراحل احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت جهت احراز رابطه کارگر و کارفرما و سایر مسائل مرتبط بپردازیم.

    ابزار کارگر

    احراز هویت کارگران و کارفرمایان

    به طور کلی، انجام امور دادرسی کار و ثبت شکایات کارگران و کارفرمایان نیازمند احراز هویت آن‌ها می‌باشد. به بیان دیگر اگر کارگر یا کارفرما قصد شکایت داشته باشند، می‌بایست در وهله اول مراحل احراز هویت را انجام دهند.

    مراحل احراز هویت، تمامی اطلاعات کارگر و کارفرما در سامانه مربوطه ثبت می‌شود تا روند دادرسی کار به درستی انجام گیرد.

    امکان ثبت شکایات در اداره کار بدون احراز هویت شاکی وجود ندارد. در واقع تا زمانی که کارگر یا کارفرما اقدام به انجام مراحل قانونی احراز هویت نکنند، امکان اقامه دعوا وجود ندارد. به همین جهت احراز هویت طرفین قرارداد کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

    امروزه افراد زیادی هستند که در شغل خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند که مجبور به شکایت هستند و می‌خواهند حق خود را بگیرند. در این صورت باید مشکل به وجود آمده را از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار دهند.

    کارگرانی که همواره با عدم اجرای تعهدات از سوی کارفرمایان مواجه هستند، باید به اداره کار مراجعه کنند و شکایات خود را پیگیری کنند تا مشکلاتشان را رفع کنند.

    بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما یک امر بدیهی است و در بسیاری از مشاغل شاهد این‌گونه مسائل هستیم. در اغلب مواقع اختلافات بین کارگر و کارفرما به صورت مسالمت‌آمیز برطرف می شود اما گاهی اوقات اختلاف بین آن‌ها از این روش حل و فصل نمی‌شود که طرح شکایت قانونی تنها راه حل در این زمینه می‌باشد.

    احراز هویت کارگر و کارفرما در سامانه جامع وزارت کار صورت می‌گیرد که انجام تمامی مراحل مزبور توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود.

    روش‌های احراز هویت کارگر و کارفرما

    همان‌طور‌که گفته شد، ثبت دعاوی کار و انجام امور دادرسی کار نیازمند احراز هویت کارگر و کارفرما می‌باشد. احراز هویت کارگران و کارفرمایان برای ثبت شکایت الزامی می‌باشد و طرفین باید مراحل قانونی را به طور کامل طی کنند.

    در صورتی که احراز هویت کارگر و کارفرما صورت نگیرد یا اطلاعات آن‌ها در سامانه وزارت کار ثبت نشود، اقامه دعاوی کار امکان‌پذیر نمی‌باشد.

    به منظور احراز هویت کارگر و کارفرما دو روش کلی در نظر گرفته شده است:

    1. از طریق دفاتر پیشخوان دولت
    2. از طریق شعب بانک رفاه کارگران.

    احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت

    بنابراین کارگر و کارفرما برای انجام مراحل احراز هویت می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت و شعب بانک رفاه کارگران مراجعه کنند. لازم به ذکر است که اغلب احراز هویت‌ها در این زمینه توسط دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گیرد و گاهی اوقات نیز از طریق بانک رفاه انجام می‌شود.

    در واقع دفاتر پیشخوان دولت مرجع تخصصی برای احراز هویت مربوط به دعاوی اداره کار می‌باشد و مراحل مربوطه را به طور کامل برای متقاضیان انجام می‌دهند.

    زمانی که کارگر یا کارفرما برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کنند، باید مدارک و اطلاعات کافی ارائه دهند. در صورت وجود نقض در ارائه مدارک امکان احراز هویت متقاضی وجود ندارد.

    بنابراین در زمان انجام مراحل احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت باید مدارک ارائه شده کامل باشند.

    احراز هویت در بانک رفاه کارگران

    علاوه بر دفاتر پیشخوان دولت، بانک رفاه نیز در این زمینه به متقاضیان خدمات‌رسانی می‌کند که کارگران و کارفرمایان برای انجام مراحل احراز هویت می‌توانند به شعب بانک رفاه مراجعه کنند.

    بانک رفاه نیز به صورت تخصصی به انجام مراحل احراز هویت می‌پردازد و متقاضیان می‌توانند به شعب این بانک مراجعه کنند.

    لازم به ذکر است که در بین کلیه شعب بانک‌ها و مؤسسات مالی تنها بانک رفاه احراز هویت کارگران و کارفرمایان را انجام می‌دهد. بنابراین اگر تمایلی به احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت ندارید، صرفا باید به شعب بانک رفاه مراجعه کنید. در واقع سایر شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در این زمینه به متقاضیان خدمات رسانی نمی‌کنند.

    در این صورت ابتدا باید به نزدیک‌ترین شعب بانک رفاه مراجعه کرده و انجام مراحل احراز هویت را انجام دهید. البته در خصوص احراز هویت کارگر و کارفرما در سامانه اداره کار، متقاضیان می‌بایست حساب بانکی در این شعب داشته باشند.

    لازم به ذکر است که امکان احراز هویت غیر حضوری کارگران و کارفرمایان در بانک رفاه وجود دارد و بدون مراجعه حضوری به شعب بانک می‌توانند تمامی مراحل احراز هویت را انجام دهند.

    بانک رفاه
    مراحل احراز هویت جهت دعاوی کارگر و کارفرما در دفاتر پیشخوان دولت

    یکی از روش‌های رایج احراز هویت جهت دعاوی کارگر و کارفرما مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت است. احراز هویت در دفاتر پیشخوان مراحل و فرآیند مختلفی دارد که باید به طور کامل طی شوند. احراز هویت کارگر و کارفرما به جهت ثبت شکایات مرتبط با اداره کار صورت می‌گیرد.

    گام اول: مراجعه به دفاتر پیشخوان با ارائه مدارک هویتی

    در وهله اول کارگر و کارفرما به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و مدارک لازم را به بخش مربوطه ارائه می‌کنند. بعد از ارائه مدارک لازم می‌بایست اطلاعات متقاضیان در سامانه جامع اداره کار به ثبت برسد. در واقع ثبت اطلاعات کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع اداره کار الزامی می باشد.

    احراز هویت در دفاتر پیشخوان پروسه نسبتا کوتاهی دارد و متقاضیان به راحتی می توانند مراحل احراز هویت را انجام دهند. البته همه این موارد منوط به ارائه کامل مدارک هویتی می‌باشد.

    در صورت عدم تکمیل مدارک ارائه شده، امکان احراز هویت وجود ندارد. در این صورت متقاضی می‌بایست مجددا به دفتر پیشخوان مراجعه کند و مراحل مربوطه را انجام دهد.

    مدارک لازم جهت احراز هویت دعاوی کارگر و کارفرما در دفاتر پیشخوان دولت شامل موارد زیر است:

    1. مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی
    2. کارت پایان خدمت
    3. گواهی جواز کسب برای کارفرمایان حقیقی
    4. ارائه آخرین روزنامه رسمی ثبت شرکت برای کارفرمایان حقوقی
    گام دوم: ثبت اطلاعات در سامانه جامع وزارت کار

    بعد از ارائه مدارک فوق می بایست اطلاعات کارگر و کارفرما در دفاتر پیشخوان دولت و همچنین سامانه جامع وزارت کار ثبت شود. در صورتی اطلاعات متقاضی در سامانه ثبت می‌شود که مدارک ارائه شده کامل باشد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

    گام سوم: تکمیل اطلاعات و انتخاب نوع خدمت و پیگیری آن از طریق ورود به سامانه

    مرحله نهایی در احراز هویت کارگر و کارفرما در دفاتر پیشخوان دولت، تکمیل اطلاعات و انتخاب نوع خدمت می باشد. مسئول مربوطه در دفتر پیشخوان مدارکی دیگر جهت تکمیل اطلاعات کارگر و کارفرما دریافت می‌کند تا فرآیند ثبت اطلاعات متقاضی به طور کامل انجام گیرد.

    در نهایت پس از تکمیل اطلاعات، نام کاربری و رمز عبور به متقاضی داده می‌شود تا بتواند وارد سامانه شود. گفتنی است کارگران و کارفرمایان فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از ثبت نام نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود اقدام نمایند و سپس امکان بهره‌مندی از سامانه جامع روابط کار را خواهند داشت.

    در واقع احراز هویت کارگر و کارفرما تنها یک‌مرتبه انجام می‌شود و نیازی به انجام مراحل احراز هویت در دفاتر پیشخوان به دفعات مختلف وجود ندارد.

    بعد از احراز هویت، کارفرما و کارگر می‌توانند به سامانه جامع طراحی شده توسط وزارت کار وارد شوند و فرآیند دادرسی کار مانند ثبت دادخواست و غیره را انجام دهند.

    دلایل شکایت از کارفرما

    اگر کارفرما وظایف قانونی خود را به خوبی انجام ندهد، این امکان برای کارگران وجود دارد تا از طریق مراجع قانونی شکایات خود را مطرح کنند.

    در مواردی شاهد این موضوع هستیم که کارفرمایان دستمزد کارگران را با تاخیر انجام می‌دهند که در حال حاضر نیز این مشکل همچنان در کشورمان وجود دارد.

    درواقع بسیاری از کارگران در نقاط مختلف ایران همچنان بعد از گذشت چندین ماه حقوق و مزایا خود را دریافت نکردند که این مسئله می‌تواند ناشی از اهمال یا کوتاهی کارفرمایان در پرداخت دستمزد باشد.

    البته گاهی اوقات به دلیل ورشکسته شدن کارفرمایان چنین مشکلاتی برای کارگران به وجود می‌آید. دلایلی که می‌تواند منجر به شکایت از کارفرما شود به شرح زیر می‌باشد:

    تاخیر در پرداخت دستمزد و حقوق

    یکی از موارد رایج طرح شکایت علیه کارفرمایان، تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران می‌باشد. در مواردی ممکن است کارفرما به مدت چند‌ ماه حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده باشد که به همین جهت زمینه شکایت را فراهم می‌کند.

    در صورت وجود شرایط قانونی این امکان برای کارگران وجود دارد تا به خاطر تأخیر در پرداخت دستمزد، قرارداد کار را یک طرفه فسخ کنند و نیازی به رضایت کارفرما نمی‌باشد.

    عدم پرداخت دستمزد کارگران

    گاهی اوقات ممکن است کارفرما قصدی برای پرداخت حقوق به کارگران نداشته باشد و صرفا تعدادی نیروی کار برای انجام یک سری کار‌های ضروری در مدت زمان مشخصی استخدام می‌کند. در این شرایط باز هم کارگران می‌توانند علیه کارفرمایان شکایت کنند.

    رفتار نامناسب با کارگران

    از دیگر موارد طرح شکایت علیه کارفرما، رفتار نامناسب آن‌ها با نیرو کار است. به این صورت که اگر کارگر در حین کار با رفتار نامناسب کارفرما موجه شد، می‌تواند از او شکایت کند.

    در واقع کارفرمایان حق هیچ‌گونه بی‌احترامی و انجام رفتار ناشایستی را با نیرو کار خود ندارند و در صورت بروز چنین رفتار‌هایی، موضوع شکایت به هیئت حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.

    لوگوی دفتر پیشخوان دولت

    دلایل شکایت از کارگر

    کارفرما به لحاظ قانونی این امکان را دارد تا در صورت عدم انجام وظایف مندرج در قرارداد کار از سوی کارگر اقدام به طرح شکایت نماید. زمانی که قرارداد کار بین کارگر و کارفرما منعقد می‌شود، هر دو طرف ملزم به رعایت و اجرای صحیح مفاد آن می‌باشند.

    در واقع نقض قرارداد کار می‌تواند زمینه شکایت از کارگر را فراهم کند.

    از جمله دلایل شکایت از کارگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    عدم حضور در محل کار در زمان تعیین شده

    کارگر موظف است در ساعت کار تعیین شده در محل کار حضور پیدا کند که در صورت عدم حضور در زمان مشخص، کارفرما می‌تواند علیه او در مراجع قانونی شکایت کند.

    زمان حضور در محل کار به صورت توافقی بین کارگر و کارفرما تعیین می‌شود که در صورت تخلف در این زمینه امکان طرح شکایت قانونی فراهم می‌شود.

    تمامی مشاغل ساعت کاری مشخصی دارند که کلیه کارکنان موظف به حضور در زمان مقرر در محل کار خود می‌باشند. در مشاغل دولتی زمان شروع و پایان کار رویه ثابتی دارد که کارمندان باید در ساعت قانونی در محل کار حضور یابند و سپس در مدت زمان تعیین شده از محل کار خارج شوند.

    در مشاغل خصوصی عمدتا زمان شروع و پایان کار به صورت توافقی بین کارگر و کارفرما تعیین می‌شود.

    ترک کار بدون دلایل موجه

    از دیگر موارد شکایت از کارگر می‌توان به ترک کار بدون دلایل موجه اشاره کرد. همانطور‌ که گفته شد، کارگران می‌توانند در مدت زمان مقرر در قرارداد کار، محل کار را ترک نمایند.

    گاهی اوقات کارگران بدون ارائه دلایل موجه و یا بدون اطلاع به کارفرما محل کار را ترک می‌کنند که می‌تواند منجر به بروز مشکلات عدیده‌ای شود.

    اگر کارگر دلایل موجه برای ترک محل کار داشته باشد و آن را با کارفرما در میان بگذارد، در صورت پذیرش منعی در این زمینه وجود ندارد. اما ترک کار بدون اطلاع به کارفرما می‌تواند شکایت قانونی را فراهم آورد.

    تأخیر در حضور در محل کار

    کارفرما می‌تواند به دلیل تأخیر در حضور کارگر در محل کار از وی شکایت کند. تأخیر در محل کار یک امر بدیهی است و ممکن است کارگر در تعداد روز‌های محدودی تاخیر داشته باشد.

    در مواردی تأخیر در محل کار ممکن است به صورت مداوم ادامه داشته باشد که در این صورت کارفرما باید مشکل به وجود آمده را از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری کند.

    لازم به ذکر است که کارگر می‌تواند تاخیر در محل کار را به کارفرما اطلاع دهد که در این صورت تحت هیچ شرایطی طرح شکایت و اقامه دعوی در این زمینه مطرح نمی‌شود.

    مراجع صالح به رسیدگی دعاوی بین کارگر و کارفرما

    در صورتی که کارفرما یا کارگر مرتکب انجام تخلفاتی در محیط کار شد، بحث شکایت و اقامه دعوی مطرح می‌شود. حال سوالی اساسی اینجاست که اگر کارگر قصد شکایت از کارفرما را داشته باشد و یا بالعکس، باید به کدام مرجع مراجعه کنند؟ یا کدام مرجع قانونی صلاحیت رسیدگی به دعاوی میان کارگر و کارفرما را دارد؟

    مرجع صالح به رسیدگی شکایت از کارفرما و کارگر علیه یکدیگر در قانون کار پیش‌بینی شده است و پیگیری‌های قانونی از طریق این مراجع صورت می‌گیرد.

    ماده 157 قانون کار به مراجعی که درمورد حل اختلافات میان کارگر و کارفرما صلاحیت دارند، اشاره می‌کند که در این زمینه بیان می‌دارد:

    هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کاراموزی، موافقت‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز یا نمایندگان آن‌ها در شورای اسلامی کار صورت می‌گیرد. در صورتی که شورای اسلامی کار در کارگاهی نباشد، از طریق انجمن صنفی کارگران یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم سازش از طریق هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.

    مطابق ماده مزبور، درصورتی که بین کارگر و کارفرما اختلافی باشد، در شورای اسلامی کار به آن رسیدگی می‌شود. در وهله اول همواره سعی می‌شود تا از طریق صلح و سازش اختلاف کارگر و کارفرما حل و فصل شود که معمولا بسیاری از شکایات کارگران از این طریق به نتیجه مناسب می‌رسند.

    اگر شورای اسلامی کار تحت هر شرایطی وجود نداشته باشد، رسیدگی به دعاوی بین کارگر و کارفرما از طریق انجمن صنفی کارگران یا نمایندگان قانونی آن‌ها صورت می‌گیرد.

    اگر مشکلات و مسائل قانونی کارگران و کارفرمایان به روش مسالمت آمیز برطرف نشود، مرجع بعدی رسیدگی، هیات های تشخیص و حل اختلاف می‌باشند.

    در حالت کلی اگر اختلافات بین کارگر و کارفرما از طریق مراجعی مانند شورای اسلامی کار یا نمایندگان قانونی آن‌ها حل و فصل نشود، هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف صالح به رسیدگی خواهند بود.

    لازم به ذکر است که دعاوی بین کارگر و کارفرما در هر دو مرحله بدوی و تجدید نظر قابل رسیدگی است. بدین معناست که اگر رای صادره از سوی مرجع بدوی مورد پذیرش هر کدام از طرفین دعوا نباشد، می‌توانند نسبت به آن اعتراض کنند تا در مراجع تجدید نظر مجددا رسیدگی به عمل آید.

    رسیدگی به شکایات کارفرما و کارگر در هیات های تشخیص و حل اختلاف به صورت تخصصی انجام می‌شود و بعد از بررسی‌های لازم تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود. به همین جهت رسیدگی به این گونه شکایات کمی زمانبر است و شاکی تا اعلام رای قطعی باید مدت زمان مشخصی منتظر بماند.

    احراز هویت

    مشاوره حقوقی در مورد مراحل احراز هویت کارگر و کارفرما

    احراز هویت رابطه کارگر و کارفرما در ثبت شکایات مرتبط با اداره کار بسیار مهم است. احراز هویت جهت دعاوی کارگر و کارفرما در دفاتر پیشخوان دولت و شعب بانک رفاه صورت می‌گیرد.

    احراز هویت در دفاتر پیشخوان جهت دعاوی کارگر و کارفرما مراحل مختلفی دارد که در این زمینه می‌توانید از مشاوره های حقوقی تخصصی در حوزه حقوق کار بهره‌مند شوید.

    مشاوره‌های حقوقی آنلاین یا تلفنی مزیت‌های فراوانی دارد که برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی امکان‌پذیر است. از طریق مشاوره حقوقی می‌توان اطلاعات لازم در مورد شرایط و مراحل احراز هویت کارگر و کارفرما را کسب کرد. در واقع با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان از اطلاعات حقوقی لازم در این زمینه بهره‌مند شد.

    سایت وکیل کار 24 با بهره‌مندی از مشاوران و کارشناسان مجرب و متخصص در حوزه حقوق کار و ارائه خدماتی نظیر مشاوره‌های تخصصی حقوقی، اطلاعات لازم در خصوص مراحل احراز هویت کارگر و کارفرما را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    مشاوره حقوقی در حوزه حقوق کار توسط وکیل کار 24 به صورت تخصصی انجام می‌شود و یقینا می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

    در مورد مراحل احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت اطلاعاتی ارائه شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    تنظیم قرارداد کار توسط وکیل کار 24

    قرارداد نویسی یکی از اصول مهم در علم حقوق است که نیاز به تخصص و علم بالایی دارد. تنظیم قرارداد کار اصول و مقررات خاص خود را دارد و قطعا داشتن اطلاعات و دانش حقوقی می‌تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد.

    متاسفانه بسیاری از مسائل و مشکلات پیش‌آمده در حوزه کار به دلیل عدم اطلاع از راه و روش‌های قانونی و حقوقی می‌باشد. به همین جهت وجود وکیل و یا مشاور و کارشناس حقوقی مجرب می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

    در ارتباط با تنظیم قرارداد کار، اخذ وکیل می‌تواند کمک فراوانی به طرفین کند. اما به دلایل مختلف ممکن است دسترسی به وکیل وجود نداشته باشد. در این صورت تنظیم قرارداد‌های کاری را می‌توانید در اختیار سامانه وکیل کار 24 قرار دهید.

    احراز هویت کارگر و کارفرما از طریق چه روش‌هایی صورت می گیرد؟

    احراز هویت کارگر و کارفرما از طریق دفاتر پیشخوان دولت و شعب بانک رفاه کارگران صورت می‌گیرد.

    احراز هویت جهت دعاوی کارگر و کارفرما در دفاتر پیشخوان دولت چه مراحلی دارد؟

    از جمله مراحل احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت می‌توان به ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی و سایر مدارک مانند جواز کسب، ثبت اطلاعات در سامانه جامع وزارت کار اشاره کرد.

    برای دریافت مشاوره حقوقی جهت احراز هویت کارگر و کارفرما در دفاتر پیشخوان دولت چه راه‌کاری را پیشنهاد می‌کنید؟

    برای دریافت مشاوره حقوقی در ارتباط با مراحل احراز هویت کارگر و کارفرما می‌توانید با سامانه وکیل کار 24 در ارتباط باشید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    مشاوره تضمینی با وکیل ۸۷۱۳۲۴۴۴ - ۰۲۱