کارفرماشکواییه ها

بارگذاری لوایح و مدارک در سامانه جامع اداره کار | کارفرما

  • طرح دعاوی کار می‌تواند از طرف کارفرما و کارگر باشد. در قانون کار به طرفین دعوا اجازه داده شده است که در صورت پایمال شدن حقوق آن‌ها، اقدامات لازم برای ثبت شکایت را انجام دهند.

    اختلافات در روابط کار می‌تواند ناشی از تخلفات کارگر باشد. در واقع کارگری که به دلایل مختلف در کارگاه تخلفاتی را انجام می‌دهد و یا وظایفش را به خوبی انجام نمی‌دهد، کارفرما می‌تواند طبق مقررات قانون از کارگر طرح دعوا کند.

    در قانون کار از کارفرما به عنوان شخص حقوقی یا حقیقی یاد شده است که وظیفه آن پرداخت حقوق و دستمزد کارگران است. کارگری که در محل کار به تقاضای کارفرما کار انجام می‌دهد، حق دریافت دستمزد طبق حداقل حقوق مصوب وزارت کار را دارد.

    در هر صورت حال اگر کارگر تکالیف تعیین شده را به درستی انجام ندهد و در این صورت باعث می‌شود تا اختلاف بین کارفرما و کارگر شکل گرفته و طرح دعوایی در این زمینه انجام شود.

    طرح دعاوی اداره کار مستلزم ارائه مدارک و اسناد مختلف است. این موضوع رویه قانونی در ثبت تمامی شکایات است و صرفا در مورد دعاوی کار مطرح نمی‌شود. فردی که مدعی است، باید بتواند ادعای خود را به اثبات برساند.

    مدارک و اسنادی که کارفرما و کارگر در طرح دعاوی کار از آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌تواند برای اثبات ادعای آن‌ها تاثیرگذار باشد. بسیاری از اوراقی که در اقامه دعاوی قضایی از آن‌ها استفاده می‌شود، در ثبت شکایت اداره کار نیز کارایی دارد. یکی از این اوراق لایحه است.

    لایحه مورد استفاده در دادگاه‌ها و یا مراجعی مانند اداره کار، به منظور دفاع از حق و حقوق طرفین دعوا انجام می‌شود. لایحه دفاعیه می‌تواند به طرفیت کارفرما و کارگر تقدیم اداره کار شود.

    زمانی که پرونده شکایت از کارگر یا کارفرما در اداره کار در حال رسیدگی است، وکیل طرفین می‌تواند برای تکمیل دفاعیات اقدام به تنظیم و ارائه لایحه کند. لایحه‌ای که طبق مقررات و اصول نگارش اوراق لایحه نویسی، تنظیم شده باشد، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در احقاق حق طرفین داشته باشد.

    جدای از اهمیت ارسال لایحه باید گفت که چند سالی می‌شود که ارسال هرگونه مدارک و اسنادی که مرتبط با دعاوی کار باشد، به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ثبت حضوری آن‌ها با مراجعه به اداره کار امکان پذیر نیست.

    در واقع می‌توان لوایح و مدارک مربوطه را در سامانه جامع اداره کار ثبت و بارگذاری نمود و دیگر لزومی به مراجعه فیزیکی به اداره کار نیست. برای آشنایی بیشتر با نحوه بارگذاری مدارک و لوایح در سامانه اداره کار در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

    اهمیت استفاده از سامانه جامع اداره کار

    راه انداری سامانه جامع اداره کار، تحول گسترده و عظیمی را در رسیدگی به پرونده‌های اداره کار داشت. زمینه راه اندازی این سامانه به الکترونیکی شدن رسیدگی دعاوی در مراجع قضایی بر می‌گردد.

    به طور کلی، تا قبل از آن که انجام مراحل و فرآیند ثبت شکایت و رسیدگی در اداره کار به صورت الکترونیکی انجام شود، مردم باید برای ثبت یک شکایت در دادگاه به صورت حضوری مراجعه می‌کردند و این مسائل مشکلات زیادی را به همراه داشت.

    روند رسیدگی به شکایات کارگر و کارفرما در اداره کار مانند محاکم دادگستری، پروسه نسبتا طولانی دارد و برای رفاه حال افراد، بخش مهمی از این فرآیند امروزه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

    از مراجعه کنندگان به اداره کار می‌توان به وضوح متوجه شدن که روزانه تعداد قابل توجهی از افراد به وزارت کار مراجعه می‌کنند و از طرفی نیز مسئولان مربوطه در اداره کار توان رسیدگی و حل مشکلات همه مراجعه کنندگان را ندارند.

    در این صورت ضروری است که روند بررسی مسائل مرتبط با اداره کار به صورت الکترونبکی انجام شود. با راه انداری سامانه جامع اداره کار، می‌توان گفت که بسیاری از مشکللت این حوزه به طرز چشمگیری حل شد و امروزه شاهد آن هستیم که ثبت شکایت و بارگذاری مدارک مختلف در سامانه به صورت آنلاین انجام می‌شود.

    غیر حضوری شدن مراحل ثبت شکایت در اداره کار و سایر امور مربوطه از طریق سامانه جامع اداره کار، اهمیت استفاده از خدمات این سامانه را بیش از هر زمان دیگری نمایان می‌کند. این سامانه مستقیما تحت نظارت وازت کار و رفاه اجتماعی است و می‌توان گفت که وزارتخانه مزبور با تاسیس سامانه قدم بزرگی را در ارائه خدمات آنلاین در حوزه روابط اداره کار برداشته است.

    بسیاری از اقداماتی که تا پیش از آن که سامانه جامع اداره کار وجود داشته باشد، منوط به مراجعه به اداره کار بود اما با تاسیس این سامانه دیگر روند بررسی مشکلات مردم خصوصا قشر کارگر و کارفرما با شرایط بهتری انجام می‌شود.

    آنلاین بودن ثبت اوراق مختلف در سامانه مانند دادخواست و لایحه، سبب تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های مختلف در هیات تشخیص و یا هیات حل اختلاف اداره کار شده است.

    لوایح و مدارک کارفرما

    سامانه جامع اداره کار و امکانات آن

    امکانات و خدمات سامانه جامع اداره کار  در ارتباط با امور و موضوعات وزارت کار است. در واقع آن دسته از اقداماتی که کارگران و کارفرکایان به صورت حضوری در اداره کار محل زندگی خود انجام می‌دادند، حال دیگر لزومی برای مراجعه حضوری نیست و تمامی این خدمات به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام می‌شود.

    خدمات سامانه از زمان راه اندازی آن سالانه در حال افزایش است و هر سال به امکانات آن اضافه می‌شود. در هر صورت موارد زیر به عنوان خدمات و امکانات اصلی سامانه جامع اداره کار محسوب می‌شوند:

    • ثبت دادخواست مرتبط با دعاوی کارگر و کارفرما
    • ثبت لایحه دفاعیه دعاوی کار
    • بارگذاری مدارک مرتبط با دعاوی کار
    • ثبت الکترونیکی انواع قرارداد کار
    • ارائه درخواست بیمه بیکاری
    • ارسال الکترونیکی اخطاریه، ابلاغیه، احظاریه و صدور رای مراجع اداره کار
    • تایید صلاحیت قانونی انواع شرکت‌های خدماتی
    • به ثبت رسیدن تقاضاهای مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور

    علی رغم متنوع بودن خدمات سامانه جامع اداره کار، ثبت آنلاین و اینترنتی اوراقی مانند دادخواست و لایحه و همچنین مدارک مرتبط با طرح دعوا بین کارگر و کارفرما، بسیاری از مشکلاتی که در گذشته برای این امور وجود داشت، دیگر وجود ندارد.

    با این اوصاف کارفرما و کارگر می‌توانند اگر شکایتی داشته باشند، با مراجعه به سامانه به صورت آنلاین این مدارک را به ثبت برسانند.

    بیمه بیکاری نیز امکان پیگیری آن در سامانه جامع اداره کار وجود دارد. کارگرانی که به دلایلی ییکار شده‌اند، در صورت برخورداری از بیمه می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند. بنابراین می‌توان گفت که در این سامانه، بسیاری از خدمات و امکانات مرتبط با اداره کار به شیوه الکترونیکی انجام می‌شود.

    نگارش لایحه برای کارفرما

    همانطور که کارگر می‌تواند در صورتی که کارفرما حقوق و دستمزد او را پرداخت نکند، علیه وی طرح دعوا نماید، کارفرما نیز در مقابل این اختیار را دارد که اقدام به طرح دعوا علیه کارگر کند. گفتنی است که در روابط کاری، آمار تخلفات کارفرمایان بیشتر از کارگران است اما در هر صورت انجام رفتار غیر قانونی از طرف کارگر، امری اجتناب ناپذیر است.

    یکی از اوراق قضایی پرکابرد در دعاوی کار، لایحه است. به دلیل آن که لایحه برای دفاع از حقوق طرفین دعوا تنظیم می‌شود، به آن لایحه دفاعیه گفته می‌شود. در دعوایی که کارگر و یل کارفرما افامه کرده است، وکیل آن‌ها می‌تواند در زمان مناسب اقدام به ارائه لایحه نماید.

    علی رغم این که اظهارات و بیانات مختلف در اداره کار به صورت شفاهی عنوان می‌شود، اما گاهی به دلایلی برای تاثیرگذاری بیشتر، بخش دیگری از دفاعیات به صورت مکتوب در قالب لایحه تنظیم و ارسال می‌گردد. وکیل کارفرما برای آن که بتواند به شیوه قانونی از حقوق موکل خود دفاع کند، برای او لایحه تنظیم نموده و در سامانه جامع کار آن را به ثبت می‌رساند.

    تنظیم لایحه برای کارفرما باعث می‌شود تا اگر موضوعی که به حق کارفرما بوده و در جلسه رسیدگی بیان نشده باشد، در متن لایحه به آن اشاره می‌شود.

    هدف از ارسال و ثبت لایحه دفاعیه این است که از حقوق موکل دفاع شود. زمانی که برای ارسال لایحه دفاعیه انتخاب می‌شود، بایستی قبل از صدور رای در هیات‌های رسیدگی اداره کار باشد.

    البته بهتر است که طرفین دعاوی کار برای شکایتی که ثبت می‌کنند، حتما وکیل بگیرند که تمامی مراحل مربوطه از جمله تنظیم و ثبت لایحه دفاعیه توسط وکیل انجام شود.

    به طور کلی در قوانین کشور ما، شیوه نگارش لوایح دفاعیه چه در رابطه با دعاوی کار و چه سایر دعاوی حقوقی، عنوان نشده است و در هر صورت نگارش آن بسته به رویه عرفی و دانش و تجربه وکلا انجام می‌شود.

    وکلایی که متخصص در دعاوی کار هستند، یکی از مهارت‌های اصلی آن‌ها تنظیم اوراق مرتبط با دعاوی کار از جمله لایحه دفاعیه است. در سامانه وکیل کار 24 به صورت تخصصی تنظیم و نگارش لایحه دفاعیه برای کارفرما انجام می‌شود.

    ارسال لوایح و مدارک کارفرما

    تنظیم لایحه برای کارفرما پیرامون چه موضوعاتی انجام می‌شود؟

    موضوعات و عناوینی که به منظور تنظیم لایحه برای کارفرما صورت می‌گیرد، طبیعتا در رابطه با دعاوی کار هستند. پیش از پرداختن به این موضوع باید گفت که دعاوی کار به دعاوی گفته می‌شود که جدای از وجود مشکل و اختلاف بین کارگر و کارفرما، باید موضوع دعوا در صلاحیت اداره کار باشد. بنابراین نگارش لایحه با موضوعات مرتبط با روابط بین کارگر و کارفرما صورت می‌گیرد.

    لایحه ای که برای کارفرما تنظیم شده و موضوعات در آن عنوان می‌شود، همان موضوعاتی است که کارفرما برای طرح دعوا علیه کارگر استفاده می‌کند. در هر صورت می‌توان موضوعات زیر در لایحه ای که برای کارفرما تنظیم می‌شود، عنوان می‌گردد:

    • لایحه دفاعیه مطالبه خسارت از کارگر
    • لایحه دفاعیه شکایت از کارگر بابت ترک کار
    • لایحه دفاعیه شکایت از کارگر به دلیل استعفا غیر قانونی کارگر
    • لایحه دفاعیه شکایت از کارگر بابت ضرب و شتم

    موضوعاتی که می‌تواند در متن لایحه که برای کارفرمل تنظیم می‌شود، عنوان گردد، شامل موارد فوق باشد. لایحه دفاعیه زمانی ارائه می‌شود که پیش از آن شکایتی در اداره کار به ثبت رسیده باشد. لازمه  ثبت شکایت در اداره کار، ارائه دادخواست است.

    در واقع مانند دعاوی حقوقی که بررسی آن در دادگاه منوط به ارائه دادخولست است، در دعاوی کار نیز لازم است تا دادخواستی در این زمینه تنظیم شود.

    بنابراین می‌توان گفت که لایحه‌ای که تنظیم و برای اداره کار ارسال می‌شود، موضوع آن با موضوع دادخواست ارائه شده مطابقت دارد.

    در واقع لایحه برای کارفرما باید طبق موضوع اصل دعوا نگارش شود و تنظیم لایحه نامرتبط می‌تواند منجر به عدم رسیدگی در هیات تشخیص اداره کار شود. برای آشنایی بیشتر با موضوعات لایحه مزبور در ادامه هر یک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

    تنظیم لایحه دفاعیه برای کارفرما با موضوع ترک کار از طرف کارکر

    یکی از مسائلی که زمینه اختلاف بین کارگر و کارفرما را ایجاد می‌کند، این است که کارگر به صورت غیر قانونی و بدون اطلاع قبلی به کارفرما، اقدام به ترک کار نماید. در صورتی که کارگر بدون اطلاع به کارفرما، محل کار را ترک کند و دیگر به کارگاه باز نگردد، کارفرما می‌تواند از او شکایت نموده و در جریان رسیدگی نیز لایحه دفاعیه با این عنوان تنظیم و تقدیم هیات تشخیص اداره کار می‌شود.

    ترک کار از طرف کارگر می‌تواند به صوت قانونی و غیر قانونی باشد. ترک قانونی کار که موجه و با رضایت کارفرما صورت می‌گیرد. اما ترک کاری که به صورت غیر قانونی انجام می‌شود، موجه نیست و کارگر باید در این زمینه پاسخگو باشد.

    کارگری که قصد ندارد دیگر برای کارفرما کار کند، می‌تواند استعفا نامه خود را به کارفرما بدهد و در این کارفرما پیرامون خواسته کارکر تصمیم گیری می‌کند.

    اما این حق کارفرما است که اگر کارگر او اقدام به ترک محل کار بدون اعلام رضایت او کند، از کارگر شکایت نماید. وکیل کارفرما برای دفاع از حق موکل خود، لازم است که در زمان مناسب لایحه تنظیم نموده و در متن لایحه به استناد مواد قانون کار، تخلف کارگر یعنی ترک غیر قانونی کار را به اثبات نماید و باعث شود که رای هیات تشخیص به نفع کارفرما صادر شود.

    گفتنی است گه در قانون کار صراحتا عنوان شده است که کارفرما می‌تواند قرارداد کار را در صورت ترک غیر قانونی کارگر، فسخ کند. البته تنظیم لایحه ترک کار به این منظور انجام می‌شود که از حق و حقوق کارفرما دفاع شده و کارگر صرر و زیان وارده را پرداخت کند.

    تنظیم لایحه برای کارفرما با موضوع استغفا غیر قانونی کارگر

    رویه استعفا از طرف کارگر در قانون کار شرایط خاصی دارد و کارگری که می‌خواهد استعفا دهد، باید ابتدا کارفرما را از این موضوع مطلع کند. در واقع استعفا کارگر به این معنا نیست که کارگر تنها استعفا نامه خود را به کارفرما تحویل دهد و در نهایت استغفا او پذیرفته شود.

    نحوه استعفا گارگران که زمینه قانونی داشته باشد، همان موضوع ماده 21 قانون کار است. طبق این ماده، کارگری که استعفا می‌کند موظف است یک ماه به کار خود ادامه داده و بدوا استعفای خود را کتبا به کارفرما اطلاع دهد و در صورتی که‌ حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز انصراف خود را کتبا به کارفرما اعلام نماید، استعفا وی منتفی تلقی می‌‌شود و کارگر موظف است رونوشت استعفا و‌ انصراف از آن را به شورای اسلامی کارگاه و یا انجمن صنفی و یا نماینده کارگران تحویل دهد.

    در صورتی که روند قانونی استعفا کارگر طی نشود، کارفرما با شکایتی که او و سپس لایحه دفاعیه که تنظیم می‌کند، در صدد رسیدن به حق و حقوق قانونی خود است. در لایحه دفاعیه که تنظیم می‌شود، باید به با محتوای دفاع از حق و حقوق کارفرما باشد و استعفا غیر قانونی که کارگر انجام داده است، مبنای اصلی نگارش لایحه قرار گیرد.

    در این لایحه، وکیل کارفرما در جهت دفاع از حق موکل خود است و به مواردی اشاره می‌کند که منجر به دفاع از حقوق کارفرما شود.

    بارگذاری آنلاین مدارک در سامانه جامع اداره کار

    تنظیم لایحه برای کارفرما با عنوان مطالبه خسارت ناشی از کارگر

    تنظیم لایحه‌ای که برای کارفرما صورت می‌گیرد، می‌تواند با عنوان مطالبه خسارت ناشی از کار نیز باشد. تخلفاتی که کارگر انجام می‌دهد و یا این که عدم اجرای صحیح وظایف از طرف کارگر می‌تواند به محل درآمد کارفرما خسارت وارد کند. دادخواستی که با عنوان مطالبه خسارت از کارگر در اداره کار مطرح شده است، لایحه دفاعیه نیز با همین عنوان تنظیم و ارسال می‌شود.

    همین موضوع ترک کار که کارگر بدون اطلاع قبلی به کارفرما، محل کار را چه موقت و دائم ترک می‌کند، منجر به بروز ضرر و زیان به کارفرما می‌شود. با لایحه ای که برای کارفرما تنظیم می‌شود، اگر متن لایحه مناسب و خوب باشد، از حق کارفرما در  قبال ایجاد خسارت از طرف کارگر دفاع می‌شود.

    در متن این لایحه، دلایلی عنوان می‌شود که کارگر عمدا یا سهوا به محل کار صدماتی را وارد نموده و در صورت اثبات آن کارگر ملزم به پرداخت و جبران ضرر و زیان وارده به کارفرما می‌شود.

    ثبت لوایح و مدارک در سامانه جامع اداره کار چه مراحلی دارد؟

    با توجه به الکترونیکی شدن ثبت مدارک و اسناد مرتبط با اداره کار، اما به ثبت رسیدن این مدارک دارای مراحل مختلفی است که لازم است با آن آشنا شوید. زمانی که کارگر و یا کارفرما بخواهند که لایحه و یا هر اوراق دیگری را در سامانه مزبور ثبت کنند، ابتدا باید در سامانه حساب کاربری داشته باشد.

    با ثبت مشخصات کارگر و کارفرما، مشخصات آن‌ها ثبت شده و در نهایت حساب کاربری برایشان ایجاد می‌شود. بدون دشتن حساب کاربری نمی‌توان از خدمات سامانه استفاده نمود. پس از آن که حساب مربوطه ساخته شد، حال کاربر می‌تواند از خدماتی که در سامانه ایجاد شده و به برخی از آن‌ها نیز اشاره کردیم، استفاده کند.

    حال برای ثبت لایحه و مدارک مربوطه باید گفت که بعد از آن که اسناد و مدارک مربوطه را به ثبت رساندید، در بخش مشخص شده در سامانه اسناد مورد نظر را بارگذاری کرده و سپس ثبت نهایی می‌کنید. در صورتی که مدارک و لوایح، ثبت نهایی شدند، برای بررسی به مرجع مربوطه ارجاع داده می‌شود.

    در صورتی که دادخواست و لایحه به ثبت رسد، طبیعتا برای رسیدگی به آن‌ها به هیات تشخیص اداره کار فرستاده می‌شود. علی رغم این که شاید ثبت و بارگذاری لوایح و مدارک در سامانه جامع اداره کار برای کارفرما، ساده به نظر برسند اما شیوه ثبت آن شرایط و فرآیند خاصی دارد که لازم است در این زمینه با افراد متخصص مشورت کنید.

    بنابراین اگر با شیوه ثبت مدارم و لایحه در سامانه جامع اداره کار آشنا نیستید، می‌توانید از کارشناسان و وکلای متخصص در وکیل کار 24 راهنمایی بگیرید.

    بهترین زمان ثبت لایحه در سامانه جامع اداره کار

    سامانه جامع اداره کار که سامانه‌ای تخصصی و کاربردی در ارائه خدمات مرتبط با اداره کار محسوب می‌شود، انواع مختلفی از لوایح و اوراق اداری در آن ثبت می‌شوند.

    حال در مورد این موضوع که چه زمانی بهتر است که برای ثبت لایحه در سامانه جامع اداره کار انجام شود، باید گفت که ثبت لایحه در سامانه در وهله اول منوط به شرایط و وضعیت رسیدگی به پرونده است.

    در واقع وکیل طرفین دعوا باید زمان مناسبی را برای تنظیم لایحه دفاعیه انتخاب نموده و سپس آن رادر اسرع وقت به ثبت برساند. اما در حالت کلی باید گفت که پیش از آن که رای هیات رسیدگی کننده اداره کار صادر شود، باید ثبت لایحه انجام گیرد.

    طبیعتا ارسال و ثبت لایحه پس از صدور رای هیات تشخیص، کارایی ندارد و در این زمان دیگر رای دعوا صادر گردیده است.

    در هر صورت بهترین زمان تنطیم و ارسال لایحه زمانی است که وکیل تشخیص بدهد که شرایط پرونده به تحوی است که تا حد زیادی به نفع موکل نیست و یا این که حق و حقوق موکل در حال پایمال شدن است.

    گاهی برخی از مطالب و دفاعیات در جلسه رسیدگی بیان نمی‌شود که همه این موارد می‌تواند در قالب لایحه تقدیم اداره کار شود.

    نحوه بارگذاری لوایح و مدارک دفاعی کارفرما

    ثبت مدارک مورد نیاز در سامانه جامع اداره کار

    مدارک و اسناد مختلفی سالانه در سامانه جامع اداره کار ثبت می‌شوند اما عمده این مدارک در ارتباط با دعاوی کار هستند. طرح دعوایی که کارگر و کارفرما علیه یکدیگر می‌کنند، به واسطه آن مدارک مختلفی ارائه می‌شود.

    این مدارک لازمه ثبت شکایت در اداره کار است که خواهان بایستی برای اثبات آن مدارکی را در سامانه بارگذاری کند. بنابراین مدارکی که جهت طرح دعوا کار در سامانه جامع اداره کار ثبت می‌شوند، مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

    • قرارداد کتبی کار
    • فیش پرداختی حقوق ماهانه
    • پرداخت رسیدهای مرتبط با حق بیمه کارگر
    • چک و سفته تضمین کار
    • شهادت نامه کتبی سایر کارگران در محل کار

    عمده مدارکی که کارگر در طرح شکایت ارائه می‌کند، در ارتباط با اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی است. کارگر ابتدا باید رابطه کاری خود با مدارکی که ارائه می‌دهد را ثابت کند و سپس سایر مدارک دعوا را ارائه نماید.

    راهنمایی ثبت لوایح و مدارک برای کارفرما در سامانه جامع اداره کار

    در صورتی که قصد بارگذاری مدارک و اسناد مختلف در سامانه جامع اداره کار پیرامون طرح دعوا صورت گرفته را دارید، می‌توانید از خدمات وکیل کار 24 استفاده کنید.

    تیم حقوقی ما به صورت تخصصی اقدام به ثبت و بارگذاری لوایح و مدارک مرتبط با اداره کار می‌کند و می‌توانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام کنید.

    مشاوره و راهنمایی لازم توسط وکالا و کارشناسان ما در زمان دریافت مشاوره حقوقی در مورد نحوه به ثبت رسیدن اسناد و مدارک در سامانه جامع اداره کار ارائه می‌شود.

    ارائه مشاوره حقوقی در رابطه با این موضوع به صورت تلفنی و آنلاین ارائه می‌شود و با راهنمایی و مشاوره‌های که در اختیار شما قرار می‌گیرد، دیگر نگرانی بابت چگونگی ثبت لایحه و مدارک در سامانه جامع اداره کار نداشته باشید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    مشاوره تضمینی با وکیل ۸۷۱۳۲۴۴۴ - ۰۲۱