شکواییه ها

بارگذاری لوایح و مدارک در سامانه جامع اداره کار

  • در راستای بارگذاری لوایح و مدارک در سامانه جامع اداره کار ابتدا باید گفت دعاوی کار همان دعاوی ناشی از اختلافات بین کارفرما و کارگر است. کارفرما می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد که یک سری وظایف در قبال  کارگران خود دارد.

    اگر به قانون کار نگاهی بیاندازید، این موضوع مسلم است که قانون مزبور با حمایت از طرفین اصلی در روابط کار خصوصا کارگر تدوین شده است. هرگونه مشکل و یا اختلافی در روابط کار به وجود آید، می‌توان به قانون کار استناد نمود. البته روابط کاری که طرفین مشمول قانون کار باشند.

    کارفرما موظف است که در وهله اول، حقوق مالی کارکنان خود را در اولویت پرداختی قرار دهد. کارگر نیز شخصی است که بنا به دستوراتی که کارفرما در محل کارگاه به او می‌دهد، اجرا می‌کند.

    طبیعتا در تمامی مشاغل موضوعبی تحت عنوان انجام کار رایگان وجود ندارد و هدف از افراد از انجام کار، کسب درآمد است. حال در صورتی که کارفرما تنها به منافع شخصی خود توجه می‌کند و حقوق کارگران را مورد توجه قرار نمی‌دهد، منجر به این مسئله می‌شود که کارگر از کارفرما شکایت کند.

    در اداره کار، پرونده‌های مختلفی در ارتباط با اختلافات بین کارگر و کارفرما وجود دارد و در این صورت لازم است تا رسیدگی‌های قانونی برای این دعاوی صورت گیرد.

    در بررسی شکایاتی که در اداره کار مطرح می‌شود، می‌توان پی برد که در بسیاری از مواقع، به دلیل تخلفی که کارفرما اتجام داده است، پرونده شکایت علیه او در اداره کار تشکیل شده است.

    علی زغم این که کارگران در بیشتر شرایط وظایف خود را انجام می‌دهند اما در این بین نیز هستند کارگرانی که تکالیف شده را انجام نداده و در این صورت منجر به طرح دعوا کارفرما علیه آن‌ها می‌شود.

    کارگری که از کارفرما شکایت می‌کند، برای شکایت خود بایستی مدارکی را ارائه دهد. بخشی از این مدارک در ارتباط با اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی است. اما بخش دیگر آن در ارتباط با مدارک اثبات کننده ادعای طرح شده از طرف کارگر است.

    با توجه به اهمیت دعاوی کار و شرایط خاصی که برای رسیدگی به آن‌ها در قانون عنوان شده است، طرفین دعوا چه کارگر که خواهان دعوا است و چه کارفرما که خوانده دعوا، بایستی وکیل بگیرند.

    وکیل اداره کار که متخصص در دعاوی کار است، به موکل خود کمک می‌کند که هر چه سری‌ تر و در چارچوب قانون به اهداف قانونی خود نیز برسد. یکی از اقداماتی که وکلا در روند رسیدگی به دعاوی کار انجام می‌دهند، ارائه لایحه دفاعیه است.

    ثبت لایحه و مدارک مرتبط با دعاوی کار امروزه به صورت الکترونیک و در قالب بارگذاری لوایح و مدارک در سامانه جامع کار انجام می‌شود که در مورد نحوه به ثبت رسیدن این مدارک و لوایح در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

    سامانه جامع اداره کار چیست؟

    پیش از بررسی بارگذاری لوایح و مدارک در سامانه جامع اداره کار بهتر است ابتدا با این سامانه بیشتر آشنا شویم. تا قبل از الکترونیکی شدن فرآیند ثبت اوراق قضایی و هرگونه مدارک و پیوست‌های مورد نیاز، لازم بود تا برای این که یک شکایت و یا اوراقی برای بررسی به دادگاه فرستاده می‌شد، مراجعه حضوری الزامی بود.

    این قبیل مسائل منجر به طولانی شدن روند رسیدگی به دعاوی در محکاکم دادگستری می‌شد و به نحوی مشکلاتی را در رسیدگی به دعاوی مختلف به وجود می‌آورد.

    از سال 95 به صورت رسمی فرآیند الکترونیکی شدن ارسال اوراق قضایی و سایر اوراق مربوط به شیوه آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود. در حال حاضر با وجود سامانه عدل ایران، بسیاری از خدمات قضایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

    با این اوصاف در سال 1395، ابهامات فراوانی در مورد شیوه الکترونیکی شدن رسیدگی به درخواست‌های دعاوی کار وجود داشت.

    با توجه به این که روزانه افراد مختلفی از آحاد جامعه خصوصا قشر کارگر و یک طرف کارفرما به وزارت کار مراجعه می‌کردند، رسیدگی به تقاضاهای مردم دشوار می‌شد و مسولان مربوطه در ادره کار عملا نمی‌توانستند پاسخگویی مناسبی به عموم مردم داشته باشند.

    در نهایت وزارت کار برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی، اقدام به طراحی سامانه جامع اداره کار نمود. این سامانه در حال حاضر تحت نظارت وزارت کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند و تمام آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. با راه انداری سامانه مزبور، بسیاری از مشکلات حوزه اداره کار برطرف شد و دیگر شاهد وقوع مسائل مختلف در این زمینه نبودیم.

    در سامانه اداره کار انواع مختلفی از خدمات مانند ثبت اوراق قضایی و بارگذاری مدارک به شیوه آنلاین صورت می‌گیرد و دیگر مانند سابق لزومی برای آن که به صورت حضوری به اداره کار مراجعه نمود، نیست.

    در این صورت کارگر و کارفرما می‌توانند تمامی اقدامات لازم برای ثبت شکایت و امور دیگر را به صورت الکترونیکی در سامانه وزارت کار یا همان سامانه جامع اداره کار انجام دهند.

    لازم به ذکر است که سطح آگاهی کارگران برای احقاق حقوق خود از کارفرمایان افزایش پیدا کرده و همه این دلایل موثر در الکترونیکی شدن فرآیند رسیدگی به دعاوی کار شده است. بنابراین این امکان برای مردم به وجود آمده است که امور مرتبط با اداره کار را به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام دهند.

    امکان بارگذاری لوایح در سامانه جامع اداره کار

    امکانات سامانه جامع اداره کار

    بعد از آشنایی با سامانه جامعه اداره کار، حال لازم است که امکانات این سامانه بررسی شود. خدمات سامانه اداره کار عمدتا در رابطه با پیگیری و ثبت شکایت کارگر و کارفرما است که خدمات دیگری ماننذ بیمه بیکاری نیز در این سامانه وجود دارد.

    امکاناتی که این سامانه در اختیار افراد قرار داده است، همه آن‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در این صورت دیگر لازم نیست که برای پیگیری موضوعی خاص به اداره کار مراجعه کنید.

    از جمله برخی از خدمات و امکانات سامانه جامع اداره کار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • ثبت دادخواست مرتبط با دعاوی کارگر و کارفرما
    • ثبت لایحه دفاعیه دعاوی کار
    • بارگذاری مدارک مرتبط با دعاوی کار
    • ثبت الکترونیکی انواع قرارداد کار
    • ارائه درخواست بیمه بیکاری
    • ارسال الکترونیکی اخطاریه، ابلاغیه، احظاریه و صدور رای مراجع اداره کار
    • تایید صلاحیت قانونی انواع شرکت‌های خدماتی
    • به ثبت رسیدن تقاضاهای مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور

    وجود سامانه جامع اداره کار، منجر به حل بسیاری از مشکلات شده است. گاهی برای برخی از افراد امکان این که به اداره کار به صورت حضوری مراجعه کنند، وجود ندارد و در این صورت می‌توانند تمامی امکانات و خدمات مربوطه را به صورت الکترونیک در سامانه انجام دهند.

    ثبت انواع اوراق مرتبط با دعاوی کار از جمله دادخواست، لایحه دفاعیه و غیره به صورت اینترنتی انجام می‌شود. همچنین انعقاد قرارداد کار نیز به صورت آنلاین و غیر حضوری صورت می‌گیرد.

    بنابراین با ثبت الکترونیکی شدن مدارک و لوایح و سایر اوراق مربوطه در سامانه اداره کار، روند رسیدگی به پرونده‌های اختلافات بین کارگر و کارفرما و پاسخگویی به درخواست مردم با شرایط بهتری در مقایسه با سابق انجام می‌شود.

    از خدمات دیگر این سامانه می‌توان به مسائل مرتبط با بیمه بیکاری اشاره نمود. کارگرانی که به دنبال بیمه بیکاری هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه اداره کار این موضوع را به صورت تخصصی پیگیری کنند. ثبت تقاضای مربوط به مشاغل سخت و زیان آور نیز از دیگر خدمات سامانه محسوب می‌شود.

    علی رغم این که کارگران در مشاغل سخت دارای مزایا و حقوق بهتری هستند، می‌توانند هرگونه درخواست و تقاضایی در این زمینه داشته باشند، خواسته خود را در بخش مربوطه در سامانه ثبت کنند.

    آیا می‌توان مدارک و لوایح را به صورت غیر حضوری ثبت نمود؟

    با بررسی خدمات و امکاناتی که سامانه جامع اداره کار دارد، در پاسخ به این سوال که می‌توان اقدام به ثبت آنلاین و غیر حضوری لوایح و مدارک در سامانه جامع اداره کار نمود، باید گفت که با راه اندازی این سامانه، ثبت الکترونیکی مدارک و لوایح امکان پذیر است و تمامی درخواست‌هایی که سابقا به صورت حضوری در اداره کار انجام می‌شد، حال امروزه با ثبت در سامانه مزبور انجام می‌شود.

    بنابراین برای ثبت شکایت از کارفرما، می‌توانید تمامی اوراق مربوطه از قبیل لایحه و همچنین مدارک مورد نیاز را به صورت اینترنتی در سامانه جامع اداره کار به ثبت برسانید.

    در هر صورت لازم نیست که برای ارسال لایحه دفاعیه به صورت حضوری به اداره کار مراجعه کنید و تمام این مراحل و فرآیند کاملا غیر حضوری انجام می‌شود.

    در واقع مانند ثبت لایحه در دعاوی قضایی که به صورت اینترنتی در سامانه عدل ایران انجام می‌شود، در دعاوی کار نیز ثبت لایحه دفاعیه در سامانه اداره کار به شیوه آنلاین صورت می‌گیرد. ارائه لایحه دفاعیه به منظور دفاع از حقوق طرفین دعوا انجام می‌شود.

    طبیعتا کارگر یا کارفرما با نحوه نگارش لایحه آشنا نیستند و در این زمینه باید با وکیل متخصص در دعاوی کار مشورت کنند. وکیل اداره کار ضمن آشنایی با تنظیم لایحه و انجام مراحل طرح دعوا در اداره کار می‌تواند فرآیند ثبت و بارگذاری مدارک و لایحه را در سامانه جامع اداره کار به بهترین شکل ممکن انجام دهد. بنابراین در این زمینه توصیه می‌شود که حتما وکیل خوب داشته باشید.

    تنظیم لوایح اداره کار

    تنظیم لایحه اداره کار برای کارگر

    یکی از اوراق قضایی شناخته شده که در طرح دعاوی اداره کار نیز کارایی دارد، لایحه دفاعیه است. همانطور که در رسیدگی به دعاوی قضایی در دادگاه، تنظیم و ارسال لایحه از اهمیت بالایی برخوردار است، در دعاوی کار نیز نگارش لایحه می‌تواند منجر به این شود که طرفین دعوا به حق قانونی خود برسند.

    در دعاوی که از طرف کارگر علیه کارفرما اقامه می‌شود، در صورتی که روند رسیدگی به پرونده به نحوی باشد که رای به نفع کارگر صادر نشود، با تنظیم لایحه خوب می‌توان نتیجه پرونده را تغییر داد.

    علی رغم این که نگارش لایحه بسیار تخصصی است و نیازمند وجود متخصصین این حوزه است، حتما پیشنهاد می‌شود که از وکیل ماهر بخواهید تا در زمان مناسب اقدام به تنظیم لایحه نماید.

    کارگری که با طرح دعوا علیه کارفرما قصد رسیدن به اهداف قانونی خود را دارد، برای این ار لازم است که لایحه دفاعیه را تقدیم مراجع ذی صلاح در اداره کار نماید. در بسیاری از دعاوی کار بوده است که کارفرما دلایلی را عنوان می‌کند که منجر می‌شود تا احتمال صدور رای به نفع کارفرما بیشتر شود.

    البته بهتر است که طرفین دعاوی کار برای شکایتی که ثبت می‌کنند، حتما وکیل بگیرند که تمامی مراحل مربوطه از جمله تنظیم و ثبت لایحه دفاعیه توسط وکیل انجام شود.

    به طور کلی در قوانین کشور ما، شیوه نگارش لوایح دفاعیه چه در رابطه با دعاوی کار و چه سایر دعاوی حقوقی، عنوان نشده است و در هر صورت نگارش آن بسته به رویه عرفی و دانش و تجربه وکلا انجام می‌شود.

    وکلایی که متخصص در دعاوی کار هستند، یکی از مهارت‌های اصلی آن‌ها تنظیم اوراق مرتبط با دعاوی کار از جمله لایحه دفاعیه است. در سامانه وکیل کار 24 به صورت تخصصی تنظیم و نگارش لایحه دفاعیه برای کارگر انجام می‌شود.

    تنظیم لایحه برای کارگر پیرامون انواع دعاوی کار

    موضوعاتی که در رابطه با آن‌ها دعاوی کار اقامه می‌شود، متعدد هستند و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد. به همین منظور تنظیم لایحه در مورد انواع دعاوی کار صورت می‌گیرد و در این بخش به برخی موضوعات مهم که پیرامون آن‌ها تنظیم لایحه دفاعیه صورت می‌گیرد، می‌پردازیم.

    دعاوی کار که بیشتر در اداره کار اقامه می‌شوند و عموما تنظیم لایحه دفاعیه برای آن‌ها صورت می‌گیرد، عبارتند از:

    • لایحه دفاعیه مطالبه حقوق کارگر
    • لایحه دفاعیه الزام کارفرما به بیمه نمودن کارگر
    • لایحه شکایت از کارفرما بابت اخراج غیر قانونی کارگر
    • لایحه شکایت از کارفرما به دلیل پرداخت دستمزد کارگر پایین تر از مصوبه قانونی
    • لایحه دفاعیه شکایت از کارفرما به دلیل عدم پرداخت عیدی و سنوات کارگر

    این موارد به عنون پرکاربرد‌ترین لوایح دفاعیه دعاوی کار محسوب می‌شوند که به صورت تخصصی توسط وکلا و کارشناسان حقوقی تنظیم می‌گردد. در ادامه به شیوه نگارش هر یک از این لوایح می‌پردازیم.

    تنظیم لایحه دفاعیه بابت اخراج کارگر

    پر واضح است که پیش از ارسال و تنظیم لایحه، بایستی برای رسیدگی به شکایت از کارفرما دادخواستی در این زمینه نگارش شود. ارسال لایحه ارتباطی با نگارش دادخواست ندارد. به بیان دیگر، ثبت و بارگذاری لوایح و مدارک در سامانه جامع اداره کار هیچگونه الزامی ندارد و این موضوع بستگی به روند پرونده دارد.

    نه تنها در مورد دعاوی کار بلکه در مورد کلیه دعاوی قضایی، الزامی ارسال لایحه نیست و رسیدگی به شکایت می‌تواند بدون آن که لایحه ارسال شده باشد، صورت گیرد. اما به جهت اهمیت لایحه در رسیدگی به دعاوی کار، در اغلب مواقع وکلا طرفین دعوا اقدام به تنظیم لایحه می‌کنند.

    یکی از موضوعات مهمی که عموما لایحه دفاعیه برای آن از طرف کارگر تنظیم می‌شود، اخراج کارگر توسط کارفرما به صورت غیر قانونی است. کارفرما در صورتی می‌تواند اقدام به اخراج کارگر کند که او وظایف مرتبط با محل کار را به درستی انجام نداده باشد.

    حال اگر کارفرما بدون این که دلیل موجهی داشته باشد و به تبع آن اقدام به اخراج کارگر کند، در این صورت موجبات طرح دعوا علیه کارفرما و سپس نگارش لایحه دفاعیه می‌گردد.

    در متن لایحه دفاعیه با موضوع اخراج غیر قانونی کارگر، رسیدگی به اقدام غیر قانونی کارفرما و همچنین پرداخت حق و حقوق کارگر ناشی از اجرای چنین تخلفی از مرجع رسیدگی کننده اداره کار درخواست می‌شود.

    گاهی کارفرمایان در پایان سال که موعد پرداخت پاداش و عیدی به کارگران است، به بهانه این که چنین مزایایی را به کارگر پرداخت نکنند، آن‌ها را اخراج می‌کنند.

    بارگذاری انواع لوایح

    لایحه دفاعیه الزام کارفرما به بیمه نمودن کارگر

    از دیگر دعاوی کار که به صورت تخصصی برای کارگر لایحه دفاعیه تنظیم می‌شود، الزام کارفرما نسبت به پرداخت حق بیمه کارگر است. طبق قانون کار، کارفرما وظیفه دارد که کارگر را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد. در واقع بیمه کردن کارگر جز یکی از تکالیف اصلی کارفرما به شمار می‌رود.

    در صورتی که کارفرما حق بیمه ماهانه کارگران را پرداخت نکند، تنظیم دادخواست و به تبع آن نیز ارائه لایحه دفاعیه انجام می‌شود. پس از آن که لایحه تنظیم شد، بایستی برای رسیدگی در سامانه جامع اداره کار به ثبت برسد.

    تنظیم لایحه مرتبط با عدم پرداخت دستمزد کارگر

    طرح دعوایی که با عنوان عدم پرداخت حقوق و دستمزد از طرف کارفرما انجام می‌شود، تنظیم لایحه نیز با همین عنوان در زمان مناسب در سامانه اداره کار به ثبت می‌رسد. یکی از تخلفانی که در اغلب مواقع شاهد انجام آن از طرف کارفرما هستیم، نپرداختن حقوق ماهانه کارگران و یا پرداخت دستمزدی که با حداقل میزان وزارت کار مطابقت ندارد.

    در متن این لایحه، به دلایلی اشاره می‌شود که کارفرما برای چندین ماه که کارگر برای او کار انجام داده است، حقوق و دستمزد وی پرداخت نشده و با ثبت لایحه در واقع از حق کارگر دفاع می‌شود.

    مراحل ثبت لوایح و مدارک در سامانه جامع اداره کار

    ثبت مدارک و انواع اوراق دعاوی کار در سامانه جامع اداره کار دارای مراحل مختلفی است که در این بخش به مراحل کلی آن می‌پردازیم. قدم نخست در ثبت اوراق قضایی و مدارک مختلف در سامانه اداره کار، این است که احراز هویت شما به صورت کامل انجام شود.

    برای احراز هویت کارگر لازم است که مدارک هویتی و میزان سابقه کاری و نوع شغل او بارگذاری شود. بعد از آن که مراحل احراز هویت به صورت کامل انجام شد، وارد پنل کاربری خود شده و از خدمات مختلف سامانه استفاده می‌کنید. بخش مشخصی در سامانه وجود دارد که اختصاص به بارگذاری مدارک لازم و اوراقی مانند دادخواست و لایحه دارد.

    برای طرح دعوا که لازم است دادخواستی را در سامانه به ثبت برسانید، در بخش دیگر نیز می‌توانید تمامی مدارک مورد نیاز شکایت و همچنین لایحه دفاعیه را به ثبت برسانید. بنابراین اگر با شیوه ثبت مدارم و لایحه در سامانه اداره کار آشنا نیستید، می‌توانید از کارشناسان و وکلا متخصص در وکیل کار 24 راهنمایی بگیرید.

    زمان مناسب ثبت لایحه در سامانه اداره کار

    در مورد این موضوع که چه زمانی مناسب است که اقدام به ثبت لایحه در سامانه اداره کار نمایید، باید گفت که این مسئله تا حد زیادی ارتباط به شرایط رسیدگی به شکایت دارد.

    اگر در تمام مراحل طرح دعوا وکیل داشته باشید، وکیل شما بر اساس تجربه ای که دارد، در زمان مناسبی اقدام به تنظیم لایحه و ثبت آن در سامانه اداره کار می‌نماید.

    اما در صورت نداشتن وکیل می‌توانید در زمانی که پرونده شما در هیات تشخیص اداره کار رسیدگی می‌شود، از وکیل کار مشاوره حقوقی بگیرید و با بیان اطلاعات و شرایط پرونده از وکیل درخواست کنید که چه زمانی لایحه دفاعیه را در سامانه به ثبت برسانید.

    اما در هر صورت بهترین زمان تنطیم و ارسال لایحه زمانی است که وکیل تشخیص بدهد که شرایط پرونده به تحوی است که تا حد زیادی به نفع موکل نیست و یا این که حق و حقوق موکل در حال پایمال شدن است. گاهی برخی از مطالب و دفاعیات در جلسه رسیدگی بیان نمی‌شود که همه این موارد می‌تواند در قالب لایحه تقدیم اداره کار شود.

    لوایح دفاعی کارگر

    مزایای ارائه لایحه خوب در ارتباط با دعاوی کار

    در صورتی که لایحه دفاعیه به شیوه مناسب و منطبق با شرایط حقوقی، تنظیم شده باشد، دارای مزایا فراوانی است. گاهی حقوقی در قانون کار که در حمایت از شاکی است، برای او در نظر گرفته شده که از چنین مزایایی بی اطلاع است و می‌توان با تنظیم لایحه اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

    لایجه خوب در ارتباط با شکایت کارگر از کارفرما، پیرامون موضوعاتی است که به دفاع از حقوق طرفین دعوا می‌پردازد. سرنوشت بسیاری از دعاوی کار با ارسال لایحه در زمان مناسب تغییر پیدا کرده و این موضوع باعث شده است که کارگر به حق خود برسد.

    در واقع می‌توان گفت که لایحه تنظیم شده که در آن به مواد مختلفی از قانون کار اشاره شده باشد، گامی موثر در حمایت از حق و حقوق کارگر و یا کارفرما است. کارگری که توسط کارفرما حقوق قانونی او پایمال شده است، می‌تواند با کمک وکیل و مشاور حقوقی، با ارسال لایحه به خواسته خود در این زمینه برسد.

    مدارک مورد نیاز برای شکایت از کارفرما و ثبت آن در سامانه اداره کار

    در طرح دعوایی که کارگر علیه کارفرما اقامه نموده است، مدارکی را ارائه می‌کند که ثابت کننده ادعای مدعی یا همان کارگر است. برای اثبات ادعایی که کارگر در شکایت از کارفرما نموده است، بایستی یک سری مدارک مورد نیاز ضمیمه دادخواست شده و در سامانه جامع اداره کار ثبت شود.

    مدارکی که اصولا برای شکایت از کارفرما و ثبت آن در سامانه انجام می‌شود، عبارتند از:

    • قرارداد کتبی کار
    • فیش پرداختی حقوق ماهانه
    • پرداخت رسیدهای مرتبط با حق بیمه کارگر
    • چک و سفته تضمین کار
    • شهادت نامه کتبی سایر کارگران در محل کار

    عمده مدارکی که کارگر در طرح شکایت ارائه می‌کند، در ارتباط با اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی است. کارگر ابتدا باید رابطه کاری خود با مدارکی که ارائه می‌دهد را ثابت کند و سپس سایر مدارک دعوا را ارائه نماید.

    چگونه لوایح و مدارک را در سامانه جامع اداره کار ثبت و بارگذاری کنیم؟

    در صورتی که قصد ثبت انواع مدارک و لوایح مرتبط با دعاوی کار را در سامانه جامع اداره کار دارید اما با نحوه و شرایط آن آشنا نیستید، می‌توانید با وکلا و کارشناسان وکیل کار 24 در ارتباط باشید.

    اطلاعات کافی در مورد ثبت تمامی مدارک و لایحه و اوراق دیگر به صورت تخصصی ارائه شده و می‌توانید از چنین اطلاعاتی در ثبت چنین مدارک در سامانه اقدام کنید.

    ارائه مشاوره حقوقی در رابطه با این موضوع به صورت تلفنی و آنلاین ارائه می‌شود و با راهنمایی و مشاوره‌های که در اختیار شما قرار می‌گیرد، دیگر نگرانی بایت چگونگی ثبت لایحه و مدارک در سامانه جامع اداره کار نداشته باشید.

    میانگین امتیازات ۲ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    یک دیدگاه

    1. سپاسگزارم از مطالب عالی
      آیا برای ثبت لایحه، بارگزاری آن در سامانه ی اداره کار کافی است؟ چون در اینصورت هیچ شماره یا کلاسه ای ندارد و فقط تاریخ دارد. صرف داشتن تاریخ و امضا کافی است؟ یا باید با مراجعه به اداره کار، یک شماره خاص برای هریک از لوایحی که می خواهم بارگزاری کنم بگیرم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    مشاوره تضمینی با وکیل ۸۷۱۳۲۴۴۴ - ۰۲۱