خدمات کار و کارگری

مشاوره حقوقی به کارگر و کارمند

  • معمولا بسیاری از اختلافات در حوزه روابط کاری در جامعه ما یکی از مشکلات مهمی می‌باشد که امروزه به دلیل اوضاع نامطلوب شرایط اقتصادی کشور روز به روز در حال افزایش است.

    عمدتا علت اصلی بروز این معضلات و اختلافات پرداخت نشدن به موقع حقوق، بیمه، سنوات، اخراج کارگر و یا کارمند از محیط کار و مواردی از این دست است.

    اگر کارگران و کارمندان شناخت کافی از قوانین و مقررات اداره کار نداشته باشند، در رویارویی با کارفرمایان و مسئولین اداره‌جات دولتی، مشکلات حقوقی جدی برای آن‌ها به وجود خواهد آمد که در این صورت نیاز به کسب مشاوره حقوقی یا استفاده از خدمات وکیل متخصص اداره کار احساس می‌گردد.

    معمولا بسیاری از کارفرمایان در هر شرایطی به حقوق کارگر خود احترام می‌گذارند و تلاش می‌کنند در محیط کارگاه رابطه خوبی را با کارگران‌شان برقرار نمایند و حتی جهت آسایش و رفاه حال کارگر یا کارمند خود اقدامات تاثیرگذاری را به انجام می‌رسانند.

    ولی متاسفانه در این میان نیز هستند کارفرمایانی که از بی اطلاعی کارگران خود نسبت به قوانین و مقررات اداره کار سوء استفاده کرده و تا می‌توانند حق و حقوق کارگران را پایمال می‌کنند.

    البته خلاف این موضوع در روابط کارگری نیز در موارد نادری صادق است و کارگرانی هم هستند که از بی‌اطلاعی برخی کارفرمایان در حوزه مسائل کار، سوء استفاده کرده و در هر شرایطی درصدد مطالبه‌گری از کارفرمایان خود هستند.

    در چنین تنگناهایی است، که هم کارگردان و هم کارفرمایان به علت عدم شناخت درست از قوانین و مقررات اداره کار و رابطه کارفرمایی و کارگری، در اغلب شرایط قادر نخواهند بود از  حقوق خود دفاع نموده و یا برخی مطالبات خود را از کارگران یا کارفرمایان دریافت نمایند.

    در این جا است که احتیاج به همراهی و کمک یک مشاور حقوقی در خصوص مسائل کار یا به تعبیری وکیل ادراه کار احساس می‌شود، تا با تسلط و دانش کافی در حوزه قوانین کارگری بتواند به عنوان نماینده قانونی کارگران و کارمندان از حقوق موکلان خود دفاع کند و حق و حقوق آن‌ها را به طور کامل مطالبه نماید.

    فارغ از این موضوعات، استفاده از خدمات مشاوره‌ای وکلا در هنگام عقد قرارداد استخدام یا همراهی یک وکیل متخصص در زمینه مشاوره حقوقی تنظیم قراردادهای کار، می‌تواند قرارداد استخدام کارگر را به شکلی تنظیم نمایند که در آینده تا حد ممکن از ایجاد هرگونه اختلاف بین طرفین جلوگیری به عمل آید.

    در همین ابتدا مجددا به کارگران و کارمندان توصیه می‌نماییم برای جلوگیری از تضییع حقوق خود در هنگام تنظیم قرارداد کار و در دعاوی مربوط به روابط کارگری، حتما قبل از هر اقدامی با یک وکیل متخصص در حوزه تنظیم قراردادهای کار، مشورت نمایید.

    انتخاب مشاور حقوقی

    منظور از مشاوره حقوقی در مسائل قانون کار و هدف از انجام آن چیست؟

    مشاوره حقوقی قانون کار ارائه راه‌حل‌ها و پرداختن به مسائل کاربردی است که از سوی وکلای پایه یک و حاذق دادگستری و همچنین مشاوران باتجربه حقوقی به کارگران، کارمندان، کارفرمایان و یا حتی به ادارات کار ارائه می‌شود.

    اغلب مشاوران و وکلای متبحر حوزه مسائل کارگری، به کلیه قوانین مربوطه مسلط هستند و به خوبی رابطه میان کارفرما و کارگر را درک می‌نمایند و به آسانی با توجه به تجربه گران در این زمینه، قادرند به عنوان میانجی‌گر یا در مقام یک وکیل، حقوق کارگران یا کارمندان را تا حد ممکن زنده نمایند.

    در اغلب جلسات مشاوره حقوقی، به بیشتر موضوعات مرتبط با قوانین کار از جمله مشاوره در خصوص رسیدگی به پرونده‌های اداره کار، مشاوره در زمینه محاسبه بیمه بیکاری و مطالبه سنوات، تعطیلی کاری، مشاوره لازم در خصوص محاسبه اضافه کاری و بررسی قرارداد‌های مربوط به قوانین کار و همچنین مشاوره در خصوص نحوه انعقاد قرارداد‌های تخصصی کار و نوع نگارش آن‌ها و بسیاری از موارد حقوقی دیگر پرداخته شده و اطلاعات جامعی در اختیار کارگان و کارمندان محترم قرار خواهد گرفت.

    مشاوره حقوقی در خصوص قرارداد‌های استخدامی بخش دولتی آن‌ چنان که از نام آن نیز مشخص است، کارفرما سازمانی دولتی است که مقررات و شرایط مشخصی برای آن تعیین شده است.

    کارگر در واقع در یک بخش دولتی مشغول به کار است که از حداقل حقوق وزارت کار نیز بهره‌مند می‌باشد.

    قرارداد‌های کار دولتی انواع مختلفی دارد که کارمندان با دریافت مشاوره‌های لازم قادر خواهند بود بهترین مسیر را برای عقد آن انتخاب نمایند و در صورت بروز هر نوع مشکل اداری یا تعدیل نیرو در ادارات دولتی، مشاوران حقوقی بهترین مسیر را جلوی روی کارمندان قرار خواهند داد.

    نحوه ارائه مشاوره حقوقی قانون کار در خصوص ارتباطات محیط کاری

    آنچنان که ذکر شد، در ارائه مشاوره‌های لازم حقوقی در موضوعات قانون کار‌، اغلب به روابط میان کارگر و کارفرما پرداخته خواهد شد و در مورد این روابط با لحاظ قرار دادن مقررات و قوانین کار و همچنین سایر مقررات مادر، مشاوره و راهنمایی به فرد متقاضی ارائه می‌گردد.

    رابطه کارگر و کارفرما از قانون کار پیروی نموده و مشمول این قوانین است و روابط کارمندان با سازمان‌ها یا نهادهای دولتی از قوانین استخدام کشوری تبعیت می‌نماید.

    قانونگذاران، برای جلوگیری از تضییع حق و حقوق کارگران و کارمندان، مقررات خاصی در قانون کار، قانون تامین اجتماعی، قوانین استخدامی کشوری بر این روابط حاکم نموده‌اند.

    صرفا اشخاصی که در جامعه به صورت کاملا مستقل به کار مشغول هستند و یا در استخدام شرکت و یا نهاد دولتی دیگری نیستند از این قوانین کار و قوانین استخدامی پیروی نخواهند کرد.

    پس زمانی می‌توان در خصوص روابط کارگر و کارفرما اقدام به ارائه مشاوره حقوقی طبق قانون کار کرد، که رابطه کاری و کارگری میان طرفین یک قرارداد و تحت نظارت قانون کار شکل گرفته باشد.

    در این شرایط است که کارشناسان حقوقی و وکلای متبحر اداره کار، در مسائل مربوط به روابط کار، به متقاضیان مشاوره حقوقی ارائه کرده و در صورت درخواست کارگر یا کارمند می‌توانند وکالت آن‌ها را نیز در پیگیری دعاوی مربوط به این حوزه بر عهده بگیرند.

    ارائه مشاوره حقوقی در خصوص انعقاد قراردادهای تخصصی و عادی

    یکی از مسائل بسیار مهم و تخصصی که در ارائه مشاوره حقوقی قانون کار همواره مورد سوال اغلب کارگران و کارمندان است، موضوع قرارداد استخدام کارگر و کارمند و انعقاد قرارداد کار طبق دیدگاه‌های قانون کار یا قوانین استخدام کشوری میان کارگر و کارفرما است.

    شروع یک رابطه کاری با کارفرما نیازمند عقد قرارداد کار است. در قرارداد کار، مطالبات و تعهدات هر یک از طرفین قرارداد به طور کاملا مشخص با نحوه و شرایط پرداخت حقوق، بیمه، سنوات و بسیاری از موارد مهم دیگر ذکر می‌گردد، که نیازمند تسلط بالای شخص تنظیم کننده به تمامی قوانین حوزه کار و دیگر قوانین خاص و مرتبط خصوصا قانون مدنی، قانون بیمه تامین اجتماعی و قوانین استخدام کشوری را دارد.

    قرارداد کار به معنی عقدی شفاهی و یا کتبی است که به موجب آن قرارداد، کارگر در قبال دریافت مزد و حقوق، فعالیت کاری را برای مدتی غیر موقت یا موقت و یا برای مدتی نامشخص، برای کارفرما انجام خواهد داد.

    تنظیم این قراردادها بسیار مهم و حساس هستند و طرفین یک رابطه کاری بر مبنای این قرارداد است که با یکدیگر به همکاری خواهند پرداخت و مراجع اداره کار نیز در صورت وقوع اختلاف بین طرفین، قرارداد کار را ملاک و مبنا رسیدگی و صدور رای خود قرار خواهند داد.

    در متن قراردادهای کار باید تمامی توافقات طرفین بیان گردد و نکات مهم و الزام آور هر قرارداد که مبنای شکل‌گیری آن در روابط طرفین بوده لحاظ شود.

    تخصصی بودن این مسئله، لزوم کسب مشاوره حقوقی در موضوعات مربوط به قانون کار، خصوصا تعیین تکلیف در مورد برخی الزامات قراردادی یا غیر قراردادی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

    برخی قراردادهای تخصصی مهم در زمینه استخدام و به کارگیری افراد متخصص در بسیاری از شرکت‌های خصوصی معتبر و ادارات دولتی کشور هستند که نباید به هیچ وجه بدون کسب مشاوره با یک فرد متخصص امضا شود.

    متاسفانه بارها پیش آمده که عدم توجه به این موضوع و عدم دریافت یک مشاوره قبل از امضای قرارداد، تبعات جبران ناپذیری را برای آن کارگر متخصص رقم زده است.

    تنظیم یک قرارداد استخدامی، صرفا تایپ برخی متن‌های تکراری جستجو شده از گوگل نیست که هر فردی بتواند به راحتی آن را تنظیم کند. تنظیم قرارداد استخدام برای نگارنده آن تعهدات و تبعات حقوقی خواهد داشت.

    پروسه تنظیم قرارداد کار از مرحله آغاز قرارداد تا تمدید آن و اخذ ضمانت‌های موثر تا خاتمه‌ کار و انجام پروسه تسویه حساب از موضوعاتی است که به صورت جز به جز و متناسب با فعالیت شغلی کارگر باید در قرارداد ذکر گردد.

    مشاوره از وکیل اداره کار

    مشاوره حقوقی قانون کار در مورد قوانین بیمه و مسائل تخصصی آن

    ممکن است برخی از کارگران  که مطابق قانون کار در کارگاهی به فعالیت مشغولند با مشکلات متعددی در خصوص بیمه تامین اجتماعی و تبعات پرداخت یا عدم پرداخت آن مواجه شوند.

    اخذ مشاوره حقوقی در موضوعات مربوط به حق بیمه کارگران و مطالبه و محاسبه آن یکی از مسائل پرتکرار است که همواره در جلسات مشاوره از کارشناسان و وکلای دادگستری سوال می‌شود.

    ارائه مشاوره حقوقی قانون کار در موضوعاتی همچون مشاوره بیمه کارگری، مشاوره بیمه تامین اجتماعی، مشاوره در خصوص بیمه بیکاری، مشاوره در خصوص میزان دیه، ارش و مسائل مرتبط با حوادث کار، مشاوره طرح شکایت از کارفرما در مسائل مطرح شده، ارائه مشاوره در خصوص مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و مراحل بازنشستگی و مشاوره در خصوص بیمه از کار افتادگی و غیره می باشد که در جلسات مشاوره توسط کارشناسان و وکلا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

    شایان ذکر است در این جلسات علاوه بر مسائل فوق الذکر، در خصوص نحوه عقد و تنظیم قرارداد بیمه و میزان حقوق و دستمزد کارگر به تناسب نوع شغل و نحوه محاسبه بیمه متعلقه به هر عنوان شغلی در کارگاه‌ها و شرکت‌های دارای طرح طبقه بندی مشاغل، اطلاعات و مشاوره مطلوب به کارگران ارائه خواهد شد.

    بسیاری از کارگران مطلع نیستند که حق بیمه آن‌ها باید متناسب با حقوق دریافتی آن‌ها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت گردد و معمولا کارفرمایان از این بی‌اطلاعی کارگر سوء استفاده نموده و حق بیمه او را سالیان سال متناسب با حداقل حقوق پرداخت می‌کنند که این امر تبعات جبران ناپذیری در میزان حقوق بازنشستگی کارگر بوجود خواهد آورد.

    کسب مشاوره حقوقی در روابط کاری، چنین مسائلی را برای کارگران معین نموده و اجهاف در حق کارگران را به حداقل می‌رساند.

    مشاوره حقوقی قانون کار در خصوص مسائل و موضوعات وزارت کار

    جلوگیری از وقوع اختلافات کارگری میان دو طرف قراردادهای کار معمولا غیرممکن است و بعضا تحت شرایط خاصی میان این دو قشر در محیط کارگاه اختلافاتی به وقوع خواهد پیوست که نیاز به کسب مشاوره حقوقی در زمینه مسائل مرتبط در اداره کار است.

    برای رفع این اختلافات و مشکلات، نیاز است تا حتما یک جلسه فوق‌العاده مشاوره حقوقی قانون کار برگزار شود. برخی از این موضوعات مربوط به خود اداره کار و آیین‌نامه‌های آن است.

    بنابراین کارگران و کارفرمایان برای حل و فصل این اختلافات مجبورند تا به این اداره مراجعه کرده و دستورالعمل‌های این اداره را از وکیل متخصص یا مشاور کارکشته در این خصوص جویا گردند.

    البته در بسیاری از مواقع دیگر چاره‌ای جز طرح شکایت علیه کارفرما به دادگاه نیست و لازم است تا برای رسیدگی به پرونده با روند فعالیت‌های اداری وزارت کار و تشریفات طرح شکایت در آن مجموعه آشنا شد.

    بنابراین در این نوع مشاوره حقوقی معمولا در خصوص فرآیند و تشریفات اداری و قوانین مرتبط با آن مجموعه و طرح شکایت، سوالاتی مطرح خواهد شد.

    مشاوران متخصص با تسلط کامل به تشریفات اداری پروسه طرح دادخواست در مراجع اداره کار، می‌توانند کارگران را در صورت ضرورت به دقت راهنمایی نموده یا وکالت در پرونده‌های آن‌ها را بر عهده بگیرند.

    مشاوره حقوقی کاری

    مزایای مهم کسب مشاوره حقوقی ، در زمان عقد قرارداد استخدام

    هر وکیل یا مشاوره دهنده در موضوعات و مسائل قانون کار، باید دانش لازم و تسلط کافی را در زمینه‌های مذکور و موارد مشابه آن‌ داشته باشد، زیرا این وکلا و مشاوران هستند که با زیر و بم قوانین کار و آیین دادرسی کار و همچنین سایر قوانینی که به اصطلاح تحت تأثیر قانون کار و فرآیند استخدام کارگر است، درگیر هستند و نباید گفت که مشاورینی که در حوزه موضوعات مربوط به روابط کارگری فعالیت دارند دیگر نیازی به دانستن قوانین دیگر همانند قوانین حقوقی یا کیفری جاری کشور ندارد.

    بهتر است بدانید که هیچ یک از قوانین کشور از هم کسیخته نیستند و در بسیاری از جهات به یکدیگر مرتبط خواهند بود.

    وکیل یا مشاور حقوقی که در شغل و حرفه تخصصی قرارداد نویسی دارای تجربه و تبحر است باید به قوانین کیفری و حقوقی دیه و قوانین بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی نیز آگاهی داشته باشد تا بتواند موکل را در هنگام تنظیم قرارداد از بسیاری از مشکلات و تبعات احتمالی آگاه کند.

    در این شرایط است که به دلیل خاص بودن برخی اطلاعات حقوقی و رونده پیچیده عقد قراردادهای کار یا طرح دعوا، شما باید حتما این موارد را به یک وکیل متخصص ارجاع دهید یا حتی‌المقدور قبل از هر اقدامی نسبت به اخذ مشاوره  حقوقی لازم جهت طرح دعوا یا عقد قرارداد اقدام نمایید.

    طبق قانون کار، کارگر شخصی است که به تقاضای کارفرما و در مقابل دریافت مزد به یک فعالیت شغلی مشغول می‌شود. این تعریف جامع بیانگر این نکته است که عناوین شغلی برای قانونگذاران حوزه کار، اهمیت بالایی ندارد.

    چرا که یک کارگر، گاهی ممکن است یک خلبان باشد، یا ممکن است یک پزشک و یا یک کارگر ساده در کارگاه تراشکاری باشد. وقتی همین کارگر به مشاور حقوقی یا مراجع اداره کار مراجعه می‌کند، اولین مدرکی را که باید ارائه نماید، اسناد احراز رابطه کارگری است.

    مثلا باید یک نسخه چاپی بانکی از واریز وجه به حساب خود از سوی کارفرما، و یا گاهی گواهی لیست بیمه تامین اجتماعی یا هر دلیل دیگری که بتواند این رابطه کاری را به اثبات برساند به مبادی ذیربط ارائه کند. این مدارک باید گره‌گشای ادعای او در اثبات رابطه کارگری باشد.

    چنانچه کارگر بتواند این رابطه کاری بین خود و کارفرما را ثابت کند، می‌تواند در پروسه‌ای البته زمانبر، حق و حقوق خود را نیز دریافت نماید.

    محسنات و مزایای بسیار زیادی در سپردن امور مربوط به اختلافات کارگری به وکلا و مشاوران حقوقی متخصص در این حوزه وجود دارد که برای آشنایی بهتر کارگران محترم به بخشی از این مزایا اشاره می‌گردد:

    • قراردادهای کار که از سوی وکلای دادگستری تنظیم گردیده‌اند، در دادگاه‌ها قابلیت استناد بیشتری دارد:

    در صورتی که هر یک از بندهای قرارداد کار از سوی کارفرما یا کارگر اجرا نشود طرفین قادر خواهند بود به مراجع اداره کار مراجعه کرده و از طرف دیگر شکایت کنند.

    حال چنانچه این قراراد استخدام توسط یک وکیل خبره و کاربلد نگارش یافته باشد و نهایتا با حضور طرفین قراداد تنظیم و به امضا هم رسیده باشد، به دلیل تسلط کامل وکیل با قوانین و اصطلاحات حقوقی و اعمال آن بر قرارداد منعقده، قرارداد تنظیم شده مستندتر برای دادگاه خواهد بود.

    • قراردادهای کار که از سوی وکلا تنظیم گردیده‌اند، بسیار کامل‌تر و جامع تر از سایر قراردادهای کار است:

    وکلا و مشاوران حقوقی قانون کار و قوانین تامین اجتماعی به دلیل آشنایی کامل و تسلط بر شیوه نگارش قرارداد و روش تنظیم آن، قادرند قراردادی را تنظیم و منعقد کنند که تمامی دغدغه‌ها و موارد قانونی مورد نظر شما در آن قرارداد ذکر شود.

    این در حالی است که به علت عدم اشراف کارگران و کارمندان به قوانین تخصصی حوزه کار، این افراد به هیچ وجه قادر نیستند به تنهایی این قرارداد را نگارش و نهایتاً بدون هرگونه اشکال منعقد نمایند.

    • مشاوران و وکلای با تجربه، به تمامی نکاتی که حتی به ذهن کارگران و کارفرمایان خطور نمی‌کند اشراف کامل دارند:

    شما در مقام کارگر یا کارمند با مطرح کردن تمامی نگرانی‌ها و خواسته‌ها و شرایط خود با یک وکیل کاربلد در خصوص مسائل حقوقی قراردادهای کار و بیمه و سایر موارد، قادر خواهید بود قرارداد استخدام خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که علاوه بر حفظ حقوق کارفرما، در موارد لزوم و در صورت عدم پایندی او به قرارداد، بیشترین نفع را شما در این قرارداد داشته باشید و به راحتی از حقوق خود در صورت وقوع اختلاف دفاع نمایید.

    تمامی مراحل تنظیم قرارداد‌های استخدامی و دعاوی مربوط به روابط کارگری، به دانش حقوقی و تخصص فنی نیاز دارد و این موضوعات دارای پیچیدگی‌های منحصر به خود است، حتما توصیه می شود قبل از هر اقدام، از یک وکیل متخصص جهت انجام یا مشاوره در خصوص آن کمک بگیرید.

    چه مدارکی را برای طرح شکایت در مراجع قانونی اداره کار باید به همراه داشته باشیم؟

    جهت طرح دعوا در مراجع اداره کار باید کلیه اسناد و مدارکی که دلالت بر وجود رابطه کارگری دارد، از جمله گزارش اداره بیمه تامین اجتماعی، سند قرارداد و یا هر دلیل و مدرکی که اثبات کننده این رابطه است را باید به همراه داشته باشید و به پیوست، ضمیمه پرونده نمایید.

    همانگونه که در اغلب مقالات ما در حوزه روابط کارگری و سایر حوزه‌ها ذکر گردیده، در طرح دعوا یا دفاع از هر ادعایی، شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که دلالت برحقانیتتان دارد، در صورت نیاز به دادگاه ارائه نمایید و آنها را به همراه لایحه دفاعیه حتما ضمیمه پرونده‌ کنید.

    زمان‌بر بودن طرح دعوا در دعاوی کارگری

    در صورت اثبات ادعاهای انتصابی در جریان پرونده های اداره کار، می‌توان گفت که طرح دعوا در مسایل مربوط به روابط کارگر و کارفرما نیز کمی زمان بر است.

    با عنایت به مراحل مختلف رسیدگی به این دعاوی از جمله مرحله هیات تشخیص، هیات حل‌اختلاف و احیانا مرحله تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری، می‌توان گفت که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت به هیچ عنوان قابل پیش بینی دقیق نیست و رسیدگی به دلایل کارگران و کارفرمایان، احتمال زمان بر شدن آن را افزایش می‌دهد.

    دریافت مشاوره حقوقی

    مزایای استفاده از خدمات وکلای و مشاوران دادگستری در جریان پرونده‌های کار

    مشاوران و وکلای دادگستری افراد با تجربه‌ای هستند که در زمینه مسائل حقوقی، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می‌توانند در رسیدگی به تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری، خصوصاً موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

    دیدگاه و نگاه یک وکیل با تجربه به یک قرارداد استخدام و پرونده های مربوط به مسائل کار با نگاه یک کارگر یا کارفرما بسیار متفاوت است.

    قرارداد یا دادخواستی که شاید از نظر شما تمام جوانب احتیاطی در آن لحاظ شده باشد، بعد از مطالعه آن توسط یک وکیل یا مشاور حاذق، بعضا ممکن است دستخوش تغییرات بنیادین گردد. بنابراین کسب مشاوره در موضوعات مرتبط با مسائل کارگری را حتما به یک وکیل متخصص واگذار نمایید.

    از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی وکیل کار 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

    ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی وکیل کار 24

    موارد اشاره شده جزء بسیار کوچکی از حقوق و روابط کارگران در قانون کار است که بیانگر روابط حساس بین کارگر و کارفرما در حوزه حقوق کار بوده و از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است که در صورت عدم رعایت آن همواره شاهد بروز اختلاف و مسائل گوناگون در این زمینه خواهیم بود.

    عمده مشکلات پیش آمده در مراجع کار برای کارگران و عدم موفقیت آنها در طرح شکایت علیه کارفرما، کم‌توجهی به مقررات و اصول درست تنظیم شکایت یا قرارداد کار اولیه است که در این زمینه یا هر مورد مشابه باید از تخصص افراد متخصص بهره گرفت.

    اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی کار نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی وکیل کار24 خواهدبود.

    متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

    اخذ وکیل یا کسب مشاوره در مسایل مربوط به روابط کاری می‌تواند کمک شایان توجهی به طرفین دعوی نماید اما به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

    مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه افزایش خواهد داد.

    سامانه حقوقی وکیل کار 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

    لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه، اظهارنامه و همانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

    در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه وکیل کار24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    مشاوره تضمینی با وکیل ۸۷۱۳۲۴۴۴ - ۰۲۱