قرارداد کار

قرارداد منشی در مطب پزشکان چگونه است؟

راهنمای مقاله

  • یکی از شغل‌هایی که در کشور ما خیلی به آن توجه نمی‌شود، شغل منشی‌‌گری است. معمولا کارفرمایان و مدیرعاملان برای به‌کارگیری منشی دقت لازم را به عمل نمی‌آورند و حق و حقوق کمی برای آنان در نظر می‌گیرند.

    این رویکرد کاملا غلط است، به‌کارگیری یک منشی کاملا مجرب و حرفه‌‌ای کمک بسیار زیادی به ارتقاء اهداف شرکت، یا مطب یا سازمان می‌نماید، تصور نمایید یک منشی مبتدی و نابلد در مطب یک دندان‌ پزشکی استخدام می‌گردد، قطعا ممکن است در تنظیم جلسات و قرارهای بیماران تداخلی ایجاد شود، تعدادی از بیماران امکان دارد از مراجعه به مطب به طور کامل صرفه نظر نمایند و همین امر ضرر و زیان زیادی به پزشک تحمیل نماید.

    البته این نکته نیز فراموش نشود دست‌مزد خیلی پایین هم موجب می‌شود منشی چندان رغبتی به کار نداشته باشد و اصلا پیشرفت کار برایش مهم نباشد.

    قرارداد استخدام یک منشی، نوعی قرارداد کار محسوب می‌شود. همانگونه که از عنوان آن مشخص است، از این نوع قرارداد‌ها برای به‌کارگیری نیروی انسانی برای استخدام استفاده می‌گردد.

    معمولا در اداره‌ها، سازمان‌ها و مشاغلی که به دفترکار نیاز دارد، از منشی استفاده می‌شود. در واقع منشی فردی است که امورات جاری دفتر را عهده دار است و طرف خطاب ارباب رجوع است و مقدمات قرارهای کاری و ملاقات‌های مدیر یا پزشک را آماده می‌نماید.

    منشی نقش بسیار کلیدی در یک سازمان دارد بنابراین باید از فردی دارای مهارت و فن بیان، فعال و آشنا به آداب معاشرت قوی و مهارت‌های کاری اختصاصی در این شغل استفاده گردد که البته استخدام چنین فردی همیشه جزیی از دغدغه ها و نگرانی‌های بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها است.

    مدیران موفق تلاش می‌کنند با انجام مصاحبه‌ کاری فرد خوبی را به این سمت انتخاب نمایند.

    پس بهتر است تمام تلاشتان را انجام دهید تا توافقات منطقی و درستی با منشی داشته باشید. بهترین راهکار برای این موضوع، انعقاد یک قراردادکار خوب با منشی است.

    این قرارداد باید حاوی کلیه جزئیات رابطه طرفین و توافقات آن‌ها باشد تا بتواند علاوه بر تعیین حقوق و تکالیف طرفین از بروز سوء تفاهمات و اختلافات نیز جلوگیری ‌نماید.

    قرارداد استخدام منشی چگونه قراردادی است؟

    قرارداد استخدام منشی ، متن کتبی است که بین کارفرما و شخص منشی به جهت استخدام در مطب پزشک یا هر اداره‌ای تنظیم می‌گردد. این قراردادکار درخصوص نحوه انجام کار، کلیه مسئولیت‌ها و وظایف منشی توضیحات کامل را ارائه می‌کند.

    ضمنا تعیین می‌کند که سازمان، شرکت یا دفتر کار طرف قرارداد، مشخصا چه کاری انجام می‌دهد و در مقام کارفرما چه شرح وظایف و چه مسئولیت‌هایی در مقابل منشی دارد.

    در متن قرارداد بکارگیری منشی، درخصوص ساعت و میزان حقوق و مزایا، شرایط کار و بسیاری دیگر از موارد توافق می‌شود تا این پیمان همکاری، بدون ابهام بسته شود.

    قرارداد کار منشی، یک سند معتبر می‌باشد که در صورت حدوث اختلاف و برای ارائه به مراجع قضایی یا اداری اعتبار قانونی خواهد داشت. اگر اختلافی در جریان انجام قرارداد حادث شود، طرفین قرارداد قادر خواهند بود با مراجعه به اداره کار، شکایتشان را اعلام نمایند و برای درستی گفته‌هایشان  به فرم قرارداد استخدام منشی استناد کنند.

    منشی مطب دکتر کودک

    از منظر قانون، قرارداد استخدام منشی چه ویژگی‌هایی دارد؟

    فرم قرارداد استخدام منشی، از انواع قرارداد استخدام در قانون کار است. برطبق این قرارداد، یک نیروی انسانی به عنوان منشی توسط یک شرکت، سازمان یا مجموعه، برای انجام مشاغل اداری به خدمت در می‌آید.

    متن قرارداد استخدام منشی مطابق قانون کار تنظیم می‌گردد و ادارات کار به کلیه قراردادهای کار نظارت و اشراف کامل خواهد داشت. در تعریف قرارداد کار، می‌توانیم به ماده 7 قانون کار اشاره نماییم.

    طبق این ماده قانونی «قرارداد کار عبارت است از قراردادی کتبی یا شفاهی که به موجب آن، کارگر در قبال دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می‌دهد.»

    همچنین مواد 2 و 3 قانون کار نیز به ترتیب توضیحاتی درباره کارگر و کارفرما ارائه نموده است. ماده 3 این قانون، کارفرما را یک شخص حقیقی یا حقوقی قلمداد می‌کند که منشی را به استخدام خود در می‌آورد.

    بر اساس این ارتباط شغلی، منشی مکلف به انجام وظایفی در حیطه کاری مورد نظر است و کارفرما نیز مکلف است که حقوق و مزایای او را به موقع پرداخت نماید. همانگونه که ذکر شد ادارات کار به نحوه اجرای قراردادهای کار نظارت کامل دارد.

    قرارداد استخدام منشی برحسب مدت زمان انجام کار به چند دسته تقسیم می‌شود؟

    قراردادهای کار منشی را  از نظر زمان انجام کار می‌توانیم به انواع مختلفی تقسیم کنیم. که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

    قرارداد استخدام منشی پاره‌ وقت

    در قراردادهای استخدام منشی پاره وقت ، ساعت کاری منشی از میزان ساعت یک روز کاری کمتر خواهد بود و شاید به صورت دورکاری نیز فعالیت کند.

    قرارداد استخدام منشی موقت

    در این قرارداد، منشی برای یک بازه زمانی معین، مثلا 6ماه یا یک سال، استخدام می‌شود.

    قرارداد استخدام منشی دائم

    در این دسته، منشی با یک تعهد کاری بلند مدت استخدام خواهد شد و از تمامی مزایا و حقوق استخدامی نیز بهره مند می‌گردد.

    قرارداد کار منشی به صورت آزمایشی

    به جز موارد بالا، کارفرمایان در آغاز کار قادر خواهند بود از قرارداد کار آموزشی یا آزمایشی نیز استفاده نمایند. به این شکل است که فرد متقاضی مورد نظر برای یک مدت معین، مثلا یک هفته یا بیشتر به صورت آزمایشی مشغول به کار می‌گردد.

    کارفرما در این مدت، مهارت‌های کاری او را زیر نظر داشته و چنان چه فرد مورد نظر تمامی ویژگی‌های لازم برای تصدی سمت کاری مورد نظر را داشته باشد، کارفرما با تنظیم یک قرارداد دیگر به اشکال فوق او را استخدام خواهد کرد.

    ذکر موضوع در قراردادهای استخدام منشی به چه مواردی اختصاص دارد؟

    همانگونه که از عنوان بالا بر می‌آید، موضوع قرارداد استخدام منشی، به‌کارگیری و به خدمت گرفتن منشی است.

    موضوع قرارداد در کلیه قراردادها عبارت است از توضیحات کافی و دقیق درباره نحوه انجام کار و اطلاعاتی درباره کلیه وظایف و تعهداتی که منشی به عهده خواهد گرفت.

    موضوع قرارداد سندی خواهد بود که مشخص می‌کند کارفرما چه توقعاتی از مستخدم خود دارد. منشی نیز با خواندن موضوع قرارداد، قادر خواهد بود به راحتی تصمیم خود را در خصوص همکاری یا عدم همکاری با کارفرما اتخاذ کند.

    امضای قرارداد کار منشی

    منشی طبق قانون در چه ساعات و حداکثر به چه میزان ساعت موظف به انجام کار است؟

    مقدار ساعت کاری یک کارگر در طول روز توسط قانون کار تعیین گردیده و به تصویب شورای عالی کار و قانون گذاران نیز رسیده است. اداره کار نیز مطابق قانون کار به این ماده قانونی عمل نموده و به آن نظارت دایم می‌کند که در قراردادهای کار این مهم رعایت گردد.

    مطابق ماده 51 قانون کار، ساعت کاری کامل در یک روز، 7 ساعت و 20 دقیقه پیش بینی شده و در صورتی‌که منشی بیشتر از مدت ذکر شده مشغول به فعالیت باشد، اضافه کاری محسوب خواهد شد.

    حقوق اضافه کار نیز به تناسب با حقوق یک روز کامل تعیین و محاسبه می‌گردد و به حقوق اصلی اضافه خواهد شد. در صورتی که کارفرما به منشی اضافه کار بدهد، مکلف خواهد بود که مزایا و حقوق اضافه کاری آن را نیز دقیقا پرداخت کند.

    به همین ترتیب، چنانچه قرارداد استخدام منشی پاره وقت نیز تنظیم گردد، حقوق به تناسب آن محاسبه و تعیین خواهد شد. البته در میزان حقوق، توافق طرفین قراداد نیز بسیار حائز اهمیت است.

    تعیین حق السعی یا حق الزحمه یا همان دستمزد منشی در قرارداد

    حق السعی یا حق الزحمه، همان دستمزدی است که کارگر یا منشی در مقابل انجام کار دریافت می‌نماید. میزان حقوق یا حق الزحمه یکی از مهمترین ارکان قراردادهای کار است زیرا نگرانی اصلی اشخاصی که تمایل به استخدام شدن دارند، غالبا کسب درآمد و دریافت به موقع حقوق و مزایایشان است.

    ماده 35 قانون کار حق السعی یا حق الزحمه را این گونه تعریف کرده است: «مزد یا حق الزحمه، وجه نقد یا غیر نقد یا هم نقدی و هم غیرنقدی است که در ازای انجام کار، به کارگر پرداخت خواهد شد.»

    اداره کار، معمولا هر ساله با بررسی نرخ تورم، نرخ پایه‌ای برای حقوق و مزایا ی کارگران در نظر می‌گیرد که در اصطلاح به آن حقوق وزارت کار می‌گویند.

    این مقدار حقوق، برای کارگری است که سواد و مدرک معتبری ندارد و به عنوان یک کارگر ساده، مشغول به فعالیت کاری می‌گردد. به ازای مواردی مانند تجربه کاری، تعداد فرزندان، وضعیت تاهل و مدرک ، میزان حقوق نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

    البته توافقات میان طرفین قرارداد نیز بسیار حائز اهمیت است. البته منشی و کارفرما با توافق یکدیگر قادر خواهند بود، حقوق و مزایای قرارداد را تعیین نمایند.

    تنظیم قرارداد استخدام منشی چه مزایایی برای منشی به همراه دارد؟

    قوانین کار علاوه بر حق الزحمه یا حقوق، مزایایی خاصی نیز برای منشی در نظر داشته است. این مزایا عبارتند از حق مسکن و بن کارگری، مرخصی با حقوق، حق ماموریت، حق اولاد، بیمه و غیره لازم به ذکر است این مزایا با توجه به نوع قرارداد و توافق کارفرما به منشی پرداخت خواهد شد.

    به کارگیری منشی چه برای یک دفتر یا شرکت باشد و چه برای کلینیک یا مطب، حتما باید طبق قوانین کار تنظیم شود در غیر این صورت حقوق طرفین قرارداد ضایع خواهدشد و در صورت بروز احتمالی اختلاف هیچ دلیل و مدرکی برای حل و فصل آن در دست نخواهد بود.

    منشی برابر با قرارداد کار مکلف به قبول چه تعهداتی است؟

    یکی از بندهای مهم قراردادکار، مختص تعهدات و وظایف منشی می باشد. در این قسمت، توضیحات کاملی درخصوص تعهدات منشی درج می‌گردد. در ادامه به موارد مهمی از آن‌ها اشاره خواهد شد:

    1. منشی باید به مطب، شرکت، سازمان و… متعهد و پایبند باشد و مطابق قوانین، وظایف و تعهداتش را به انجام برساند. حسن نیت و کوشش منشی در عملکرد او نمایان خواهد شد.
    2. اسناد و اطلاعات و مدارک که در اختیار منشی قرار می گیرد یا از نظر منشی می‌گذرد یا برای نگه داری به او سپرده خواهد‌شد، در نزد او امانت محسوب شده و منشی متعهد خواهد بود که در حفظ اطلاعات کارفرما بکوشد و از افشای آن‌ها جلوگیری نماید. غالبا با منشی، قراردادی نیز تحت عنوان عدم افشای اطلاعات محرمانه یا قرارداد محرمانگی اطلاعات به صورت جداگانه یا به عنوان بندی در قرارداد کار به امضا می‌رسد.
    3. حضور به موقع در محل کار و رعایت موازین اخلاقی

    مطب پزشک

    حل اختلافات منشی و کارفرما در قرارداد کار

    معمولا مرجع حل اختلاف در قراردادهای کار را باید اداره کار دانست. اگر در اجرای قراردادکار اشکالی و یا ایراد بوجود آید، طرفین قادر خواهند بود به اداره تشخیص وزارت کار مراجعه کرده و دعاوی خود را مطرح کنند.

    لذا با توجه به امکان تضییع حقوق منشی، نمی‌توان در قراردادهای کار طرفین مرجع حل اختلاف را به داوری شخص یا مرجعی دیگری مربوط دانست.

    به طور کلی رعایت یک سری نکات در تنظیم قرارداد کار منشی ضروری است:

    • مشخصات طرفین قرارداد: مشخصات هویتی کارفرما،  منشی و مکانی که قرار است کار انجام گردد.
    • موضوع قرارداد: فعالیت شغلی که منشی باید انجام دهد که بهتر است جزئیات آن هم ذکر شود.
    • ساعات کاری: ساعات کاری منشی به صورت دقیق و ساعات اضافه کاری او باید تعیین گردد و بیش از حداکثر قانونی نباشد.
    • مدت قرارداد: چنان‌چه قرارداد کار موقت باشد، باید مدت آن تعیین گردد، تاریخ آغاز کار نیز باید در قرارداد ذکر شود.
    • مبلغ قرارداد: حقوقی که منشی دریافت می‌کند باید براساس قانون بوده و نحوه پرداخت آن هم تعیین گردد.
    • پاداش و مزایا: این آیتم همان گونه که ذکر شد حق کارگر بوده و باید در قرارداد تعیین شود که مثلا آیا در صورت جذب مشتری افزایش حقوقی برای منشی ایجاد می‌گردد یا خیر و تحت چه شرایطی مشمول پاداش خواهد بود.
    • تضمینات: چنانچه چک یا سفته‌ای از منشی دریافت شود باید به قرارداد کار ضمیمه شده و مبلغ آن نیز در قرارداد ذکر گردد.
    • بیمه و سنوات: کارفرما مکلف است بیمه تامین اجتماعی منشی را هرماه پرداخت نماید و در صورت پرداخت نکردن، منشی می‌تواند طبق قرارداد از او شکایت نماید.
    • خاتمه و فسخ قرارداد: قراردادکار پس از مدت معین در قرارداد خاتمه یافته محسوب می‌شود اما کارفرما قادر است شرایطی را تعیین کند که در صورت بروز آن‌ها بتواند قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کند.

    ضمنا  طرفین قرارداد می‌توانند با توافق هم و در صورت ضرورت بندها و مواد دیگری نیز به قرارداد اضافه نمایند اما حتما باید مطابق قانون کار باشند.

    نکات بسیار مهمی هم وجود دارد که منشی و پزشک باید در تنظیم قرارداد به آن توجه داشته باشند:

    • به عنوان یک منشی همیشه به خاطر داشته باشید، پاداش، عیدی و بیمه حق شماست و بهتر است آن ها را نیز در قرارداد ذکر نمایید.
    • اگر یک پزشک هستید، استخدام منشی را با اهمیت بدانید و همیشه به خاطر داشته باشید چنانچه حقوق کارگر را نادیده بگیرید احتمالا به دردسرهای زیادی خواهید افتاد.
    • طبق قانون کار 30 روز مرخصی سالیانه و 44 ساعت کار در هفته باید مشمول حال منشی در مطب یک پزشک شود.
    • هزینه رفت و آمد منشی باید به صورت جداگانه محاسبه گردد و ساعت کاری منشی هر میزان که باشد این هزینه به حقوق او اضافه می‌گردد.
    • اگر بخشی از وظایف منشی در خارج از ساعت کاری و در محل کار یا خارج از آن است، این موضوع باید در قرارداد منشی لحاظ شود و دستمزد آن به حقوق منشی اضافه گردد. در غیر این‌صورت منشی می‌تواند از انجام آن خودداری نماید
    • اگر در کنار وظایف منشی‌گری کارهای دیگری مثل، دستیاری مدیر عامل، بررسی حساب ها، مدیریت سایر منشی ها نیز بر عهده منشی است باید حتما در قرارداد منشی شرکت ذکر شده و مبلغی برای آن ها در نظر گرفته شود.
    • اگر مهارت‌های شغلی مانند کار با رایانه و نرم افزارهای دیگر برای شغل منشی نیاز است قبل از امضا قرارداد منشی مطب آن را ذکر نمایید، اگر نیاز است مهارت جدید یاد بگیرید ساعات کسب آموزش نیز جزو ساعات کاری محسوب می‌گردد.
    • اگر منشی موجب ورود ضرر و خسارت به محل کار پزشک گردد شخصا موظف به جبران خسارت است و مسئولیتی بر عهده کارفرما نیست.
    • چنانچه برای منشی دوره کار آزمایشی در نظر گرفته‌‌اید باید حتما دستمزدی برای او تعیین نمایید و شرایط و نحوه استخدام را برای او شرح دهید.
    • منشی می‌تواند از دادن چک یا سفته به کارفرما خودداری کرده و فقط طی قرارداد متعهد گردد در صورت ایجاد ضرر یا هر مشکل دیگری آن را جبران کند
    • از آن جایی که معمولا منشی با مشتریان و مراجعه‌کنندگان به شکل حضوری در ارتباط است باید روابط عمومی بالایی داشته باشد، در صورت نیاز به این مهارت آن را در آگهی ذکر کنید.
    • چنانچه کارفرما بدون دلیل موجه پیش از پایان مدت قرارداد منشی شرکت اقدام به اخراج منشی کند، موظف به پرداخت حقوق و مزایای باقی‌مانده و خسارت خواهد بود.

    در صورتی که نیاز به استخدام منشی دارید برای جلوگیری از ایجاد اختلافات و روشن شدن تکالیف و حقوق هر یک از طرفین، تنظیم یک قرارداد خوب ضروری به نظر می‌رسد.

    نوشتن یک قرارداد خوب یک کار تخصصی حقوقی است و برای هر دو طرف قرارداد آن مسئولیت‌های خاصی ایجاد می‌کند، به همین جهت باید در حین تنظیم قرارداد تمهیدات و توجهات لازم اعمال گردد.

    چنانچه به عنوان یک کارفرما یا کارگر برای تنظیم یک قرارداد خوب دانش حقوقی کافی را ندارید، می‌توانید از کارشناسان حقوقی وکیل کار 24 کمک بگیرید، این سامانه حقوقی با در اختیار داشتن قراردادنویسان متبحر و مجرب نیاز شما به یک قرارداد کامل و اصولی را برطرف می‌نماید و در صورت نیاز مشاوره‌های مورد نیاز را به شما ارائه خواهد داد.

    در صورت بروز اختلاف چه مدارکی برای طرح دعوا یا دفاع از قراردادهای کار مورد نیاز است؟

    در صورت بروز هرگونه اختلاف شما باید کلیه اسناد و مدارکی که دلالت بر وجود رابطه کاری و همچنین وقوع تخلفات صورت گرفته از ناحیه کارفرما یا منشی را دارد، از جمله تامین دلیل توسط کارشناس رسمی دادگستری، گزارش اداره بیمه تامین اجتماعی، سند قرارداد، فیلم، عکس و شهادت شهود یا هر دلیل و مدرکی که دلالت بر ادعاهای شما و همچنین وجود رابطه کاری داشته باشد را باید به پیوست، ضمیمه پرونده کرده و آن‌ها را به همراه لایحه دفاعیه حتما به مرجع رسیدگی ارائه دهید.

    توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی کارکنان رسیدگی کننده در مراجع کار نیز در بسیاری از پرونده ها بی تاثیر نیست.

    البته انجام یک مشاوره خوب و متناسب با مسیر دعوای پیش بینی شده، می تواند استفاده از ادله و راهکار منطقی تری را برای شما مشخص نماید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره حقوقی در مورد نحوه طرح دعوا می توانید با کارشناسان و مشاورین ما ارتباط برقرار نمایید و از راهنمایی آن ها بهره‌مند شوید.

    پزشکان

    معمولا طرح شکایت در خصوص اختلافات ناشی از قرارداد های کار چقدر زمان می‌برد؟

    در صورت اثبات ادعاهای انتصابی در جریان پرونده های اداره کار، می‌توان بیان کرد که طرح دعوا در مسایل مربوط به روابط کارگر و کارفرما نیز کمی زمان بر و طولانی است و با عنایت به مراحل مختلف رسیدگی به این دعاوی از جمله مرحله هیات تشخیص، هیات حل اختلاف و مرحله تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری و همچنین برخی جرایم که در صلاحیت دادگاه ها و دادسراهای کیفری هستند، تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت به هیچ وجه قابل پیش‌بینی دقیق نیست و رسیدگی به دلایل کارگران و کارفرمایان، احتمال زمان‌بر شدن آن را افزایش می دهد.

    بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی را بیان کرد. ولی مطمئنا کارشناسان و وکلای شاغل در حوزه قوانین اداره کار، با تجربه ای که در پیگیری و انجام پرونده های مختلف در این مقوله کسب نموده‌اند، می‌توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

    برای جلوگیری از رد درخواست خود در مراجع اداره کار، می توانید قبل از طرح آن، حتما با مشورت گرفتن از یک وکیل متخصص در حوزه فعالیت فوق، مسیر موفقیت پرونده خود را بررسی نمایید.

    آیا برای طرح شکایت در مراجع قضایی اداره کار، نیاز به استفاده از خدمات وکیل داریم؟

    به کرات اشاره کرده ایم هر موضوع حقوقی یا کیفری وهمچنین مسایل مربوط به دعاوی قانون تامین اجتماعی و قوانین کار، حتی اگر از دیدگاه برخی افراد موضوعات ساده و پیش پا افتاده ای باشد، پیچیدگی های خاص خود را از منظر یک حقوقدان داراست، که موضوع شکایت در مراجع قانون کار نیز از آن مستثنی نیست.

    طرح دعوا در مسائل مربوط به قوانین کار دارای قوانین و مقررات خاصی است که اشخاص عادی اطلاعات بسیار اندکی در مورد آن‌ها دارند. مشاوران و وکلای دادگستری افرادی هستند که در این زمینه، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می توانند در رسیدگی به این نوع پرونده ها، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره‌گشای موکل خود باشند.

    از مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات وکیل: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به مراجع قضایی، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

    اگر می خواهید طرح دعوا یا دفاع شما در خصوص موارد یاد شده به نتیجه مطلوبی برسد و حقوق از دست رفته تان را به دست آورید، به شما توصیه می کنیم که با یک وکیل مجرب در این حوزه حتما مشورت کنید.

    اغلب بعضی از مسائل پیش می آید که شاید از نظر شما عادی جلوه کند ولی برعکس، بسیار مهم هستند و می توانند در روند پرونده تاثیر گذار باشند. وکیل با تجربه و صادق می تواند شما را در خصوص موارد یاد شده، آگاه نماید.

    نحوه تنظیم دادخواست و پشتیبانی به چه صورت خواهد بود؟

    مطمئنا مطرح کردن هر شکایتی در زمینه روابط قانون کار ، به فراخور خود مستلزم پرداخت هزینه هایی خواهد بود. در پرونده ها مختلف دیده شده که خواهان پرونده بعد از پرداخت تمام هزینه ها، به دلیل نقص در مدارک یا عدم توجه به محتویات پرونده برای ارائه استدلال‌های قوی چه در مقام دفاع و چه در مقام مطالبه حق، دادخواستش با قرار رد مواجه و علاوه بر هدر رفت هزینه، زمان زیادی را نیز صرف فعالیتی بیهوده نموده است.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    مشاوره تضمینی با وکیل ۸۷۱۳۲۴۴۴ - ۰۲۱